Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2023. Media rosną w siłę. Sześć marek mediów w pierwszej dziesiątce Listy 500

Wyniki badania opublikowano w najnowszym wydaniu magazynu "Press". Infografikom prezentującym wyniki analizy dla pięciu najsilniejszych marek z każdej z branż towarzyszą wypowiedzi przedstawicieli tych brandów i teksty analityczne

Onet najsilniejszym w prasie i internecie brandem, w sumie sześć marek mediów w pierwszej dziesiątce Listy 500 – takie rezultaty przyniosło tegoroczne badanie Top Marka, zrealizowane na zlecenie redakcji magazynu "Press" przez PSMM Monitoring & More. Cały raport opublikowany przez najnowszy magazyn "Press", w wersji podstawowej i poszerzonej dostępny jest także na stronie Topmarka.eu.

Zrealizowane po raz 16. badanie objęło materiały opublikowane w prasie i internecie, w tym w mediach społecznościowych, między 1 czerwca 2022 a 31 lipca 2023 roku. Analizie poddano 46,6 mln wzmianek: ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych i 28,3 mln postów, które pojawiły się na ogólnie dostępnych profilach na Facebooku, X (dawniej Twitter), Instagramie i YouTube. To mniej, niż przed rokiem (ok. 70 mln przeanalizowanych materiałów), na co wpłynęło z jednej strony zamknięcie ponad 30 tytułów prasowych, z drugiej – polityka platform społecznościowych zamykających dostęp do danych dla podmiotów zewnętrznych.

Obecność aż sześciu marek mediów w pierwszej dziesiątce Listy 500 – wszystkich brandów objętych analizą, uszeregowanych według siły marki – to znak czasów. W każdej z 50 branż (i we wszystkich innych) mierzono się nadal ze skutkami pandemii, odczuwano wpływ wojny w Ukrainie na gospodarkę, w tym gwałtowny wzrost cen energii, inflację. W niektórych dochodziło też do istotnych zmian własnościowych. Konsumenci czują się niepewnie, a uszczuplenie budżetów domowych zmniejsza popyt. W takich okolicznościach bardzo ważny stał się dostęp do informacji – szybkiej i rzetelnej.

Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych brandów w tegorocznej Top Marce stanowią kolejno: Onet, PKO Bank Polski, Wirtualna Polska, TVN, Gazeta.pl, TVN 24, Orlen, PGE, Polsat i Bank Pekao. W sumie na Liście 500 znaleźć można po 10 brandów z 50 najczęściej opisywanych w prasie i internecie branż.

Wyniki badania opublikowano w najnowszym wydaniu magazynu "Press". Infografikom prezentującym wyniki analizy dla pięciu najsilniejszych marek z każdej z branż towarzyszą wypowiedzi przedstawicieli tych brandów i teksty analityczne.

Cały raport Top Marki został opublikowany w najnowszym numerze magazynu "Press", w wersji podstawowej i poszerzonej dostępny jest także na stronie: Topmarka.eu.

(RD, 31.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.