Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Komentarze po odejściu Jana Wróbla z Tok FM  |  Instytut Książki uruchamia program  |  Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 16, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Boomerskie słowo roku to trzy słowa, które wypowiadamy, gdy stracimy wątek

Boomerskie Słowo Roku nie jest związane z konkursem na Młodzieżowe Słowo Roku (fot. materiały prasowe)

Tegoroczny plebiscyt na Boomerskie Słowo Roku 2023 wygrało wyrażanie "Proszę ja ciebie". Głosujący za mocno boomerskie uznali też takie słowa, jak "klawo", "wihajster" a także "essa".

Plebiscyt po raz pierwszy zorganizowano w rok temu w agencji badawczej SW Research. W tym roku za organizację odpowiada Piotr Iskra, właściciel portalu Iskry Wiedzy. Konkurs to żartobliwa odpowiedź na popularny plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku.

Czytaj też: Exit poll w trzech stacjach. TVP Info w ciszy kadziło rządowi i promowało "Reset"

Odpowiedzi na potrzeby konkursu zbierano na portalach JoeMonster oraz Demotywatory. Z plebiscytu wykluczeni zostali zwycięzcy z zeszłego roku – cepeen i żal. 

Wyrażenie "Proszę ja ciebie" otrzymało aż 14,4 proc. głosów. Drugie miejsce zajęła "facetka" (10,9 proc.), a trzeci "za moich czasów" (9,2 proc.).

Poniżej przedstawiamy pełny ranking:

  • proszę ja ciebie – 14,44 proc.
  • facetka – 10,87 proc.
  • za moich czasów – 9,16 proc.
  • klawo – 7,40 proc.
  • wihajster – 6,74 proc.
  • pannica – 6,39 proc.
  • serwus – 4,68 proc.
  • pekaes – 4,38 proc.
  • prywatka – 4,28 proc.
  • git – 4,23 proc.
  • tenteges – 4,18 proc.
  • kaszana – 3,27 proc.
  • sień – 3,07 proc.
  • dyskoteka – 2,67 proc.
  • wiocha – 2,52 proc.
  • synek – 2,42 proc.
  • essa – 2,11 proc.
  • w dechę – 2,11 proc.
  • saturator – 2,01 proc.
  • wapniak – 1,91 proc.
  • boomer – 1,16 proc.

Czytaj też: Twaróg: Naprawa TVP to nie tylko kwestia kadrowa. Zróbcie to lepiej niż poprzednio

(KAP, 16.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.