Avon z fundacją Rak'n'Roll namawia do samobadania piersi. "Normalne, że ich dotykam"
Kampania będzie prowadzona do końca października (fot. materiały prasowe)
Avon wspólnie z Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, uruchomił ogólnopolską kampanię o zdrowiu i samobadaniu piersi pod hasłem "Normalne, że ich dotykam".
W ramach kampanii ekspertki (konsultantki Avonu) przeszkolone przez Fundację Rak’n’Roll będą prowadziły zajęcia multimedialne i praktyczne, ucząc odpowiedniego samobadania piersi u dziewcząt po 16. roku życia. Scenariusz zajęć, przygotowany we współpracy z metodykiem i partnerami akcji, wpisany jest w podstawę programową lekcji biologii, WF i wychowania do życia w rodzinie.
Zainteresowane szkoły mogą zgłaszać się do programu poprzez stronę Avon.pl/programedukacyjny. Kampania promująca zgłoszenia będzie prowadzona do końca października. Lekcje zostaną przeprowadzone do końca roku szkolnego 2023/2024. Udział w lekcjach jest bezpłatny.
Kampanii towarzyszy premiera badania Boob Census 2023 przeprowadzonego dla Avon. Wynika z niego, że młode dziewczyny czują się niekomfortowo, rozmawiając o piersiach, i to nie tylko z rodziną, ale także z przyjaciółmi (21 proc.) czy z lekarzem (30 proc.). Co trzecia ankietowana nigdy nie poruszała tego tematu w domu ani ze znajomymi, a co piąta nie konsultowała nawet ze specjalistą. Głównym powodem jest odczuwany wstyd i zażenowanie (ponad 20 proc.) oraz niechęć do rozmowy w rodzinie (36 proc.), z przyjaciółmi (63 proc.) czy w gabinecie (36 proc.) o tak intymnych i osobistych sprawach.
Wsparcie PR akcji zapewnia agencja Garden of Words.
(KAP, 09.10.2023)