Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix po 25 latach zakończył wysyłanie filmów pocztą. Czerwona koperta przeszła do historii

Czerwone koperty z filmami w środku w piątek powędrowały do klientów po raz ostatni (screen: YouTube/Netflix)

Netflix w piątek 29 września zakończył funkcjonującą przez ćwierć wieku usługę wypożyczania płyt DVD i Blu-ray oraz wysyłania ich pocztą. 

Firma Netflix powstała w roku 1997. Od 1998 rozpoczęto wysyłanie płyt pocztą. Pierwszym wysłanym filmem w czerwonej kopercie był "Sok z żuka" Tima Burtona. Nie ujawniono natomiast dotąd, jaki tytuł przewidziano jako ostatni. Usługa nie była rozpowszechniona w Polsce, działała w Stanach Zjednoczonych.

Polecamy: "Do końca uprawiać zawód, grając fair" - mówi nam Mirosław Żukowski, legendarny dziennikarz sportowy

Netflix w 2007 roku uruchomił platformę streamingową, ale nie zaprzestał wysyłania płyt pocztą. Jeszcze pięć lat później usługa przynosiła ponad 1 mld dol. rocznie, stanowiąc ok. jednej trzeciej całych dochodów Netflixa. Przed rokiem wpływy z usługi pocztowej wyniosły ok. 146 mln dol. Firma uznała ją za nieopłacalną. Decyzję ogłoszono w kwietniu, tak więc piątkowy dzień nie był dla nikogo zaskoczeniem.

"Netflix wyśle swoje ostatnie DVD 29 września 2023 roku. Mimo to czerwona koperta pozostaje trwałym symbolem naszej miłości do rozrywki" - napisano wtedy na oficjalnym koncie firmy na Twitterze.

W przypadku standardowych subskrypcji, klienci mieli możliwość wypożyczenia maksymalnie trzech płyt DVD jednocześnie przez dowolny okres, pod warunkiem, że opłacali miesięczną subskrypcję w wysokości 19,99 dol.

Przez 25 lat Netflix wysłał ponad 5,2 mld filmów do 40 mln subskrybentów usługi.

(MAC, 02.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.