"To Twój Wybór" – rusza kampania profrekwencyjna zachęcająca kobiety do głosowania
Celem kampanii ma być uświadomienie kobietom, że ich głos ma decydujące znaczenie w kwestiach dla nich fundamentalnych (screen: YouTube/Twój wybór)
Do udziału w nadchodzących wyborach ma przekonać kobiety kampania profrekwencyjna "To Twój Wybór", zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, grupę organizacji społecznych działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.
Celem kampanii ma być uświadomienie kobietom, że ich głos ma decydujące znaczenie w kwestiach dla nich fundamentalnych.
Zachęcanie kobiet do udziału w wyborach
Kobiet w wieku wyborczym jest ponad 1,4 mln więcej niż mężczyzn (16,151 mln kobiet vs 14,701 mln mężczyzn). Jednak potencjał wyborczy kobiet bywa obniżany ze względu na ich znacząco niższą deklarowaną chęć udziału w wyborach. To szczególnie widoczne w grupie kobiet młodszych. Mobilizacja grupy młodych kobiet do udziału w głosowaniu jest bardzo ważna dla budowania partycypacji wyborczej, gdyż stanowią one aż ponad 3 mln wyborców.
Czytaj też: TVP notorycznie łamie prawo, ale instytucje, które powinny ją ukarać, zostały wyłączone
Te dane skłoniły grupę organizacji społecznych działających na rzecz promocji praw kobiet i zwiększania ich udziału w życiu publicznym do zorganizowania wraz z Fundacją Batorego kampanii profrekwencyjnej. Celem jest zachęcanie młodych kobiet do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku.
W ramach kampanii powstał spot TV 30' oraz trzy spoty 15' (produkcja Shootme, reżyseria Kasia Grabek), spot radiowy 30' i trzy spoty 15', citylighty, siatki wielkoformatowe, oklejenia autobusów, różnorodne materiały BTL oraz assety digitalowe statyczne i wideo. Powstała także dedykowana strona internetowa.
Kampanię realizują partnerzy pracujący pro bono: agencja VMLY&R (koncepcja i realizacja kampanii), a także Instytut Badawczy Make a Difference (przeprowadzenie badań konceptów i haseł, jakościowych i ilościowych), MindShare i GroupM (planowanie i zakup mediów), Kancelaria Prawna SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk, OneMulti PR (współpraca z mediami), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne) i Ztudio (studio dźwiękowe).
Czytaj też: Mariusz Kowalczyk: Top 7 recenzji „Zielonej granicy” autorstwa polityków, którzy nie widzieli filmu
(AMS, 26.09.2023)