Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 23, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jest rozporządzenie KRRiT o bezpłatnym czasie antenowym dla komitetów wyborczych

Aby móc rozpowszechniać bezpłatne audycje wyborcze i referendalne, komitety i uprawnione podmioty muszą złożyć do TVP, Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych odpowiednie wnioski (fot. Pixabay.com)

W "Dzienniku Ustaw" opublikowano rozporządzenia KRRiT dotyczące bezpłatnych audycji komitetów w kampanii wyborczej i referendalnej.

Audycje wyborcze muszą być nadawane od piętnastego dnia przed dniem głosowania (od 30 września). Z kolei referendalne – od szesnastego dnia (od 29 września).

TVP 1 i TVP 2 na audycje referendalne przeznaczą po 360 minut, a TVP Polonia – 180 minut. W Polskim Radiu w Programie I i III ma to być po 500 minut, w II i IV po 250 minut, a w programie skierowanym do zagranicy – 300 minut.

Odrębne bloki audycji wyborczych i referendalnych

Z kolei w każdym kanale regionalnym Telewizji Polskiej czas rozpowszechniania audycji referendalnych wynosi 600 minut, a w każdej spółce radiofonii regionalnej – 900 minut.

Czytaj też: Krzysztof Luft złożył skargę do KRRiT na notoryczne naruszanie ustawy przez TVP

Taki sam podział dotyczy audycji wyborczych związanych z kampanią do Sejmu. Z kolei do Senatu to po 120 minut w TVP 1 i TVP 2, w TVP Polonia – 60 minut, w poszczególnych antenach Polskiego Radia – po 120 minut, w każdym kanale regionalnym TVP – 180 minut, a w rozgłośniach regionalnych 360 minut.

"W trakcie łącznego prowadzenia kampanii referendalnej i kampanii wyborczej rozpowszechnianie audycji wyborczych i audycji referendalnych odbywa się w odrębnych blokach audycji wyborczych oraz odrębnych blokach audycji referendalnych, które powinny być rozdzielone innymi audycjami niebędącymi audycjami wyborczymi lub referendalnymi" – podkreślono.

Aby móc rozpowszechniać bezpłatne audycje wyborcze i referendalne, komitety i uprawnione podmioty muszą złożyć do TVP, Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych odpowiednie wnioski.

Pełną treść rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji znajdą Państwo pod tym linkiem.

Czytaj też: W tygodniu przedwyborczym TVN wydłuży "Fakty". Więcej o kampanii wyborczej

(MNIE, 23.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.