Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwisy lokalnych wydawców mają więcej użytkowników niż Nasze Miasto? Różne metodologie

Sieć NaszeMiasto.pl przyciąga mniej użytkowników niż niezależne portale lokalne – uważa Andrzej Andrysiak, szef SGL, i załącza odpowiednią grafikę. Trzeba jednak pamiętać o różnicy między unique users a real users (fot. Andrzej Andrysiak)

Lokalne portale w Polsce odwiedza więcej internautów niż lokalne serwisy sieci NaszeMiasto.pl, należącej do Polska Press – twierdzi Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. To może być prawdziwe twierdzenie, należy jednak zwrócić uwagę na odmienną metodologię badań.

SGL zwraca uwagę na sukcesy serwisów lokalnych nadawców, którzy należą do Stowarzyszenia – zwłaszcza na tle tracących znaczenie lokalne portali Polska Press. Posługuje się jednak w pomiarze ruchu narzędziem Google Analytics. Tymczasem standardem pomiaru widowni internetowej w Polsce jest badanie Gemius/PBI. To badanie hybrydowe, łączące pomiar ruchu online (site-centric) i pomiar zachowań panelistów (user-centric).

Google Analytics korzystniejszy dla mniejszych serwisów

Aż 15 niezależnych portali lokalnych monitorowanych w ramach porozumienia SGL Tygodnik Lokalny (specjalna oferta reklamowa skupiająca lokalne tygodniki z całej Polski) ma powyżej 300 tys. unikalnych użytkowników, a kolejne 26 – powyżej 100 tys. – według metodologii Google Analytics. W porozumieniu działa 109 lokalnych portali, które według GA przyciągnęły w czerwcu 10,7 mln użytkowników.

Czytaj też: Rządowy Instytut Strat Wojennych pyta o ofertę. Po co? Warunki spełnia tylko Polska Press

Na liczby zwrócił uwagę Andrzej Andrysiak, prezes Rady Wydawców SGL. – W czerwcu należące do Polska Press serwisy NaszeMiasto.pl miały 8,7 mln realnych użytkowników według Polskich Badań Internetu. Nasi wydawcy, skupieni w ofercie reklamowej Tygodnik Lokalny, przyciągnęli w tym samym czasie 10,4 mln unikalnych użytkowników według Google Analytics – wskazuje.

Sieć NaszeMiasto.pl składa się z ok. 500 serwisów, a portali lokalnych, które bierze pod uwagę SGL, jest tylko 109. Andrysiak zdaje sobie sprawę, że trudno porównać wyniki przy różnych metodologiach zliczania użytkowników. – Ale też nasze portale w znakomitej większości nie są ze sobą powiązane i nie przekierowują użytkowników między sobą. I działają niezależnie – podkreśla. 

Google Analytics zlicza wszystkich użytkowników, którzy przynajmniej raz odwiedzili stronę internetową, ale robi to na podstawie "ciasteczek" – plików pozostawianych przez serwer w przeglądarkach internetowych. Przeciwnicy tej metody wskazują, że "ciasteczka" łatwo usunąć, a jednocześnie, jeżeli z jednej przeglądarki korzysta więcej osób, zostaną one policzone jako jeden użytkownik.

Specjaliści wskazują, że wyniki Google Analytics są zwykle korzystniejsze dla mniejszych serwisów, a ostateczna rozbieżność wyników może sięgać kilkuset tysięcy, przy czym wyniki GA są zawsze wyższe.

Czytaj też: PiS wykorzystuje w kampanii fragmenty programów TVN 24 i Radia Zet. Media protestują

(PAR, 19.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.