Wprowadzenie zakazu bezpłatnego współdzielenia kont przynosi Netflixowi korzyści
Na przyrost subskrypcji decydujący wpływ miała decyzja o blokadzie bezpłatnego dzielenia kont (fot. charlesdeluvio/Unsplash.com)
Podając wyniki za drugi kwartał 2023 roku, Netflix poinformował, że pozyskał 5,9 mln użytkowników i ma już ich 238,4 mln.
Za dużym wzrostem liczby subskrypcji stoi zapewne wprowadzenie zakazu bezpłatnego udostępniania kont. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie największy serwis streamingowy świata ma już 75,6 mln odbiorców.
Czytaj też: Wycofanie się Viaplay z Polski to szansa dla konkurencji na przejęcie jego praw sportowych
Jednocześnie średni przychód Netfixa z jednego użytkownika spadł o 3 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Częściowo jest to spowodowane faktem, że wiele nowych rejestracji miało miejsce w krajach, w których Netflix pobiera niskie opłaty za subskrypcje.
Kwartalne przychody spółki wzrosły o 2,7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim – do 8,2 mld dol., a zysk o 3 proc. – do 1,49 mld dol.
Zarząd spodziewa się przyspieszenia wzrostu przychodów w drugiej połowie 2023 roku "gdy zaczniemy dostrzegać pełne korzyści z płatnego udostępniania haseł oraz stały wzrost naszego planu reklamowego".
Czytaj też: TVP ocenzurowała "Bagno", usuwając z filmu Małgorzatę Raczyńską-Weinsberg
(MAC, 21.07.2023)