Publicis Groupe z 7 proc. wzrostem w II kwartale roku. Podwyższenie prognoz
Publicis Groupe miało dobre pierwsze pół roku
Jeden z największych światowych holdingów reklamowych Publicis Groupe odnotował wzrost organiczny o 7,1 proc. w drugim kwartale, dorównując wynikom z pierwszego kwartału i skłaniając spółkę do podwyższenia prognoz wzrostu na cały rok.
Przychody netto w II kwartale wyniosły 3,23 mld euro, co oznacza wzrost o 5,4 proc., a przychody w pierwszej połowie roku 6,3 mld euro, co z kolei przekłada się na wzrost o 7,6 proc.
Globalnie, jednostka danych Epsilon wzrosła w drugim kwartale o 6,8 proc., a dostawca usług transformacji cyfrowej Publicis Sapient – o 5,5 proc.
Czytaj też: Aflofarm pozostaje najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji
Firma podała, że dane i technologia, media i kreacja przyczyniły się do jednej trzeciej przychodów firmy. Media odnotowały dwucyfrowy wzrost, podczas gdy działalność kreatywna odnotowała niski jednocyfrowy wzrost w kwartale.
"Pierwsza połowa roku była dobra dla Publicis" – skomentował dyrektor generalny Arthur Sadoun dodając, że wzrost o 7,1 proc. osiągnięty w drugim kwartale przewyższył oczekiwania.
Wzrost organiczny w Ameryce Północnej wyniósł 4,9 proc., przy czym Stany Zjednoczone osiągnęły 5 proc., a Kanada 2,2 proc. Wzrost organiczny w Europie osiągnął 15,2 proc., a w Wielkiej Brytanii nawet 17 proc. Bliski Wschód i Afryka wzrosły o 6,5 proc., Ameryka Łacińska o 5,9 proc., zaś region Azji i Pacyfiku o 2,6 proc.
Czytaj też: PZPN próbuje ratować relacje ze sponsorami – tworzy dla nich radę
(MAC, 21.07.2023)