Aflofarm pozostaje najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji
Reklamy Aflofarmu w pierwszym półroczu 2023 roku wygenerowały łącznie 95 474 punktów ratingowych (fot. Pixabay.com)
Firma farmaceutyczna Aflofarm była najaktywniejszym reklamodawcą w telewizji w pierwszym półroczu - wynika z analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Bartosz Zientek, prezes agencji mediowej Media Content, zauważa, że czołówka rankingu pozostaje bez zmian. - Liderzy jakby się umówili i wszyscy zwiększyli swoją aktywność dokładnie o 4 proc. - komentuje Zientek.
Reklamy Aflofarmu w pierwszym półroczu 2023 roku wygenerowały łącznie 95 474 punktów ratingowych (GRP), czyli o 4 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu 2022 roku.
Na drugim miejscu pod względem ratingów znalazła się Polpharma - 62 737 GRP (wzrost o 4 proc.), na trzecim Us Pharmacia - 61 482 GRP (wzrost o 4 proc.), a na czwartym Pepsico - 35 143 GRP (wzrost o 8 proc.).
Dalej uplasowały się: Natur Produkt Pharma - 33 198 GRP (spadek o 5 proc.), Lidl Polska - 30 534 GRP (spadek o 11 proc.), Ferrero - 25 653 GRP (spadek o 15 proc.) i Procter & Gamble - 25 451 GRP (wzrost o 24 proc.).
- Liderem wzrostu okazał się Procter & Gamble (+24 proc.), który postanowił postawić w tym roku na swoje męskie marki - Gillette i Old Spice. Ta pierwsza zalicza prawie trzykrotny wzrost ilości wygenerowanych GRP - komentuje Zientek.
Spośród 20 najaktywniejszych reklamodawców dziewięciu ograniczyło ratingi, najmocniej Sanofi-Synthelabo - o 34 proc. (spadek do 18 371 GRP).
Największy skok w rankingu notuje Grupa Beiersdorf (właściciel marki Nivea) - o 12 pozycji w górę, dzięki czemu zajęła 17. miejsce - 15 109 GPR (wzrost o 16 proc.).
(MNIE, 19.07.2023)