Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 19, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstał film na 75-lecie nieistniejącego już dziennika "Tempo"

Na premierę filmu o "Tempie" przygotowano specjalną okładkę nieistniejącej gazety (fot. Wojciech Molendowicz)

Nieistniejący od 18 lat krakowski dziennik sportowy "Tempo" powraca za sprawą filmu dokumentalnego. Jego autor Wojciech Molendowicz przyznaje, że na tym dzienniku się wychował.

Kanwą filmu Molendowicza, dziś redaktora naczelnego lokalnego "Dobrego Tygodnika Sądeckiego", było lutowe spotkanie dawnej redakcji "Tempa" z jego wieloletnim redaktorem naczelnym, zmarłym w tym roku Ryszardem Niemcem.

Molendowicz: "»Tempo« było zjawiskiem"

– Coś mnie tknęło, żeby zabrać kamerę i operatora – mówi "Presserwisowi" Molendowicz. – Na spotkanie przyszło 35 byłych dziennikarzy. W zaimprowizowanym studiu nagraliśmy ich wspomnienia. Do tego doszły okładki i zdjęcia, bo z materiałami filmowymi był problem. Telewizja Kraków ma raptem jedno nagranie archiwalne z redakcji.

Czytaj też: Program Krzysztofa Stanowskiego w TVP Sport miał udziały niższe niż średnia stacji

Krakowskie "Tempo" było jednym z trzech dzienników sportowych ukazujących się w Polsce. Pozostałe to "Przegląd Sportowy" (RASP), obecnie wydawany dwa razy w tygodniu i katowicki "Sport" (Gremi Media). Molendowicz sam był autorem "Tempa" na początku lat 90. XX wieku. Potem, wraz z redaktorem naczelnym tytułu Ryszardem Niemcem, przeniósł się do "Gazety Krakowskiej".

– "Tempo" było zjawiskiem. W filmie mamy zdjęcia tłumu na krakowskim Wielopolu, chyba z początku lat 70. XX wieku, przed siedzibą redakcji, tłoczącego się przed witryną, w której redakcja w niedzielę wieczorem wywieszała wyniki meczów ligowych. Ja sam jeździłem do kiosku po kolejne wydania kilkadziesiąt kilometrów na rowerze – wspomina Molendowicz.

Premiera filmu odbędzie się w piątek 23 czerwca o 17, w krakowskim kinie "Kijów". Imprezę poprowadzi Rafał Miżejewski, wnuk Ryszarda Niemca i dziennikarz Radia Zet. Krakowskie "Tempo" powstało w 1948 roku i było wydawane do 2005 roku. Jak mówi Molendowicz, zostało zamknięte w momencie, kiedy wydawało codziennie ponad 100 tys. egzemplarzy, a jego sytuacja rynkowa była stabilna.

Czytaj też: Hejter, który zaatakował rodzinę Tomasza Ćwiąkały, usunął konto na Twitterze

(PAR, 19.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.