Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 12, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix, Amazon i Disney protestują przeciwko ostrzeżeniom o szkodliwości palenia

Nowe zasady zostały z zadowoleniem przyjęte przez aktywistów twierdzących, że zniechęciłyby one do palenia w kraju, w którym tytoń zabija każdego roku 1,3 mln osób (fot. Pixabay.com)

Indyjska grupa reprezentująca Netflixa, Amazon i Disneya zakomunikowała tamtejszemu rządowi, że nowe zasady ostrzegania przed szkodliwością palenia są niemożliwe do wdrożenia dla gigantów transmisji strumieniowej i wpłyną na wolność wypowiedzi twórców treści.

W ramach walki z tytoniem w Indiach ministerstwo zdrowia w zeszłym miesiącu nakazało platformom streamingowym umieszczanie ostrzeżeń zdrowotnych podczas scen palenia. Ponadto Indie chcą co najmniej 50-sekundowych ostrzeżeń na początku i w środku każdego z emitowanych filmów bądź programów.

Czytaj też: Globalne przychody serwisów streamingowych sięgną 95,3 mld dol.

Te trzy firmy oraz platforma streamingowa indyjskiego miliardera Mukesha Ambaniego – JioCinema – zastanawiały się nad złożeniem protestu na niwie prawnej dowodząc, że taka ingerencja wiązałaby się z koniecznością edytowania milionów godzin treści już dostępnych na platformach.

Ilość wielojęzycznych materiałów na platformach "jest bardzo duża… istnieje praktyczna niemożność umieszczenia takich ostrzeżeń w różnych treściach" – napisano w liście od Internet and Mobile Association of India (IAMAI).

IAMAI prosi ministerstwo zdrowia o ponowne przyjrzenie się "uciążliwym" przepisom dowodząc, że zgodnie z przeprowadzoną ankietą widzowie byli całkowicie obojętni na obrazy palenia na platformach streamingowych.

Czytaj też: Drastyczne spadki zasięgów na Facebooku. Wydawcy zmuszeni do cięć nakładu

Nowe zasady zostały natomiast z zadowoleniem przyjęte przez aktywistów twierdzących, że zniechęciłyby one do palenia w kraju, w którym tytoń zabija każdego roku 1,3 mln osób.

Wszystkie sceny palenia i picia alkoholu w filmach w indyjskich kinach i telewizji zgodnie z prawem wymagają ostrzeżeń zdrowotnych, ale jak dotąd nie było żadnych przepisów dla gigantów streamingu.

W 2013 roku Woody Allen wstrzymał wyświetlanie swojego filmu "Blue Jasmine" w Indiach po tym, gdy dowiedział się, że w scenach palenia zostaną umieszczone obowiązkowe ostrzeżenia antytytoniowe.

Czytaj też: Kobiety na celowniku. Hejt dotyka częściej dziennikarek. Za hejtem idą groźby i przemoc

(MAC, 12.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.