Zamknięte "Auto Moto" najlepiej sprzedającym się miesięcznikiem motoryzacyjnym
Zlikwidowany już miesięcznik „Auto Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale br. sprzedawał się średnio w 16 617 egz. (materiały prasowe)
W pierwszym kwartale br. najbardziej popularnym miesięcznikiem motoryzacyjnym był „Auto Moto” – tytuł, którego ostatni numer ukazał się w połowie lutego.
Jak wynika z danych PBC, zlikwidowany już miesięcznik „Auto Moto. Magazyn Zmotoryzowanych” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale tego roku sprzedawał się średnio w 16 617 egz. (z czego 16 589 to wydania drukowane, a 28 to e-wydania). Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku tytuł odnotował spadek średniej sprzedaży o 24,27 proc.
Czytaj też: „Pismo” ma 7,5 tys. subskrybentów i chce rozbudować społeczność wokół marki
Drugie miejsce w zestawieniu zajął miesięcznik „Automobilista” (Automobilista) ze średnią sprzedażą wydania na poziomie 4985 egz., co w porównaniu z analogicznym okresem w ub.r. stanowi spadek o 6,08 proc. Na trzecim miejscu jest „Classic Auto” (Stratos Concept) ze średnią sprzedażą wynoszącą 4591 egz. (spadek o 13,27 proc.).
Po likwidacji w ub.r. „Auto Świat” (RASP) jedynym dostępnym na rynku tygodnikiem motoryzacyjnym jest „Motor” (Bauer), który w pierwszym kwartale rozchodził się średnio w 43 086 egz. (spadek o 14,44 proc.).
Dwumiesięcznik „Evo Magazine” (Monza Publishing Polska) w pierwszym kwartale br. miał średnią sprzedaż wydania na poziomie 3694 egz.; "Auto Świat Katalog" (RASP) sprzedawał się średnio w 15 403 egz., z czego 15 353 to wydania drukowane, a 50 egz. to e-wydania. W przypadku obu tych tytułów brak danych za pierwszy kwartał zeszłego roku.
Czytaj też: Dziennikarz "Głosu Zabrza i Rudy Śląskiej" pobity. Powodem tekst o LGBTQ+?
(MZD, 09.06.2023)