„Pismo” ma 7,5 tys. subskrybentów i chce rozbudować społeczność wokół marki
Kluczowe dla rozbudowania bazy subskrybentów i prenumeratorów "Pisma" okazało się tworzenie wokół niego społeczności i stały kontakt z czytelnikami. Redakcja prowadzi z nimi dyskusję m.in. za pośrednictwem facebookowej grupy Czytamy Pismo (screen: Czytamy Pismo)
„Pismo” ma 7,5 tys. subskrybentów i nadal chce budować społeczność wokół marki oraz wzmocnić treści online. Redakcja zamierza w ciągu najbliższych trzech lat podwoić liczbę subskrybentów.
Obecnie ok. 5 tys. odbiorców „Pisma” to prenumeratorzy wersji drukowanej. Z aplikacji mobilnej, uruchomionej przez redakcję pod koniec marca br., korzysta ok. 2,5 tys. osób. W ostatnich latach odnotowano duży przyrost subskrybentów: jeszcze w 2020 roku redakcja miała niewiele ponad 1 tys. odbiorców. Kluczowe dla rozbudowania bazy subskrybentów i prenumeratorów okazało się stworzenie wokół „Pisma” społeczności poprzez organizację eventów, jak comiesięczna premiera numeru, a także stały kontakt z czytelnikami. Redakcja prowadzi z nimi dyskusję m.in. za pośrednictwem facebookowej grupy Czytamy Pismo.
Czytaj też: Kolejna wygrana Jakuba Dymka przed sądem. Wywalczył przeprosiny i zadośćuczynienie
Redakcja stawia na rozwój treści digitalowych. W styczniu podjęto decyzję o przeniesieniu rubryki „Rzecz gustu” z papieru do serwisu. W ostatnich miesiącach "Pismo" zaprosiło do współpracy także nowych felietonistów: Sylwię Czubkowską, Andrzeja Andrysiaka i Pawła Marczewskiego. Cała trójka pisze tylko do serwisu online.
Ze względu na plan pozyskania nowych subskrybentów poszerzany jest zespół: w lipcu ub.r. stanowisko redaktorki wydań cyfrowych objęła Ewa Pluta. Dziennikarka publikowała m.in. w „Kwartalniku Przekrój”, „Newsweek Psychologia” i na Newsweek.pl. W tym roku za reportaż „Rubież. Reportaż wędrowny” otrzymała Nagrodę Magellana.
W styczniu zatrudniono też Annę Ostrowską, specjalistkę ds. e-commerce, która wraz Kaliną Wyszyńską oraz Marcinem Lipcem, odpowiedzialnym za rozwój prenumeraty i subskrypcji, pracuje nad powiększeniem bazy odbiorców „Pisma”. Najświeższy transfer miał miejsce w maju: do zespołu fundraisingu dołączyła Inez Jaworska, która zajmuje się współpracą z darczyńcami indywidualnymi, biznesowymi, pozyskiwaniem grantów oraz reklamodawców.
Czytaj też: Doda poskarżyła się na reżysera Opola. "Mówi do mnie: »wypierd...aj«"
(MZD, 06.06.2023)