Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 10, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszyła czwarta edycja badania influencerskiego ReachABlogger. Warto!

Tegoroczne badanie zostało objęte patronatem IAB Polska (fot. materiały prasowe)

Platforma ReachABlogger wystartowała z czwartą edycją badania rynku influencerskiego w Polsce. W badaniu wezmą udział reklamodawcy, agencje i marki.

W badaniu poruszane będą takie tematy, jak inicjatywy UOKiK i KRRiT, które mają na celu regulację rynku. Twórcy badania z platformy zapraszają przedstawicieli agencji, platform e-commerce, marek i organizacji. Obecna edycja jest już czwartą odsłoną projektu. Jest to jedyne, powtarzane rok do roku, badanie rynku influencerskiego w kraju. W tym roku zostało objęte honorowym patronatem IAB Polska.

W zeszłorocznej edycji udział wzięło 115 reklamodawców współpracujących z influencerami w różnych mediach. Z tego 34,5 proc. to reprezentanci marek lub firm, 32,4 proc. – agencje reklamowe, 3,5 proc. – agencje mediowe, a 10,6 proc. to platformy e-commerce, SaaS i typu marketplace.

Czytaj też: MullenLowe zmienia identyfikację wizualną i odświeża pozycjonowanie

Według badania z 2022 roku 70 proc. ankietowanych samodzielnie wyszukiwało influencerów w Google lub w mediach społecznościowych, 34,5 proc. – samodzielnie na dedykowanych grupach tematycznych (najczęściej na Facebooku), 32,7 proc. też samodzielnie, ale posługując się platformami (takimi jak ReachABlogger), a 34,5 proc. nawiązywało współpracę z influencerami, których znało osobiście. Z kolei 16,8 proc. z ankietowanych deklarowało wykorzystanie do tego celu wyspecjalizowanej agencji reklamowej lub mediowej.

Najczęściej wybierane przez marketerów platformy społecznościowe to: Instagram – 80,4 proc. wskazań (wzrost o 11 proc. w stosunku do 2021 roku), Facebook – 54,9 proc. (wzrost o 9 proc.), blogi webowe – 34,3 proc. (bez zmian), YouTube – 41,2 proc. (o 25 proc. więcej), TikTok – 37,3 proc. (o 31 proc. więcej). Zeszłoroczne badanie jest dostępne na stronie Reachablogger.pl.

Podobnie jak w poprzednich latach, tegoroczne badanie ma formę pytań wielokrotnego i jednokrotnego wyboru w Google Form. Na końcu umieszczone jest pytanie otwarte. Reach a Blogger prosi o pozostawienie wypowiedzi wraz z nazwiskiem, stanowiskiem i nazwą firmy.

Pytania do badania znajdują się TUTAJ.

Czytaj też: Szymon Marciniak będzie sędziował finał LM, ale musi zatrudnić PR-owca

(KAP, 10.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.