Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Liczba niewiarygodnych stron tworzonych za pomocą AI wzrosła o 155 proc.

NewsGuard za motyw powstawania takich stron uznaje przede wszystkim finanse (fot. Philipp Katzenberger/Unsplash.com)

Aplikacja NewsGuard, obsługiwana przez grupę niezależnych dziennikarzy, opublikowała raport dotyczący witryn internetowych generowanych przez sztuczną inteligencję. W ciągu trzech tygodni ich liczba wrosła z 49 (1 maja) do 125 (19 maja), czyli o 155 proc.

"Liczba farm treści generowanych przez sztuczną inteligencję wciąż rośnie" – stwierdza NewsGuard, dodając nową klasyfikację "niewiarygodnych witryn z wiadomościami generowanych przez sztuczną inteligencję".

Czytaj też: "The Washington Post" stawia na sztuczną inteligencję. "To tylko pierwszy krok"

NewsGuard za motyw powstawania takich stron uznaje przede wszystkim finanse. Rozpoznaje witryny w co najmniej dziesięciu językach: arabskim, chińskim, czeskim, holenderskim, angielskim, francuskim, indonezyjskim, portugalskim, tagalskim i tajskim.

Press

Nowo zidentyfikowane strony internetowe wypuściły dziesiątki, a czasem setki źle napisanych artykułów typu clickbait (screen: Newsguartech.com)

"Te nowo zidentyfikowane strony internetowe wypuściły dziesiątki, a czasem setki źle napisanych artykułów typu clickbait. Czasami zawierają one fałszywe twierdzenia, takie jak wiadomości dotyczące śmierci celebrytów, sfabrykowane wydarzenia i artykuły przedstawiające stare wydarzenia tak, jakby właśnie miały miejsce" – głosi NewsGuard.

Czytaj też: Musk poparł kandydaturę DeSantisa na prezydenta. Transmisja na Twitterze wielokrotnie zerwana

Operatorzy tych witryn wybierają dla nich nazwy ogólne, takie jak iBusiness Day, Ireland Top News i Daily Time Update, co sprawia, że wydają się publikować tradycyjne treści.

"Marki, agencje reklamowe i firmy zajmujące się technologią reklamową nieumyślnie finansują operacje AI, zachęcając do tworzenia stron internetowych udających rzetelne dziennikarstwo" – stwierdził Gordon Crovitz, współzarządzający NewsGuard.

Czytaj też: Donald Trump Jr. wydaje kwartalnik dla mężczyzn. "Nalej sobie drinka"

(MAC, 27.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.