Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 26, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 35 mln zł zysku netto Grupy Agora w pierwszym kwartale 2023 roku

W pierwszym kwartale 2023 roku Grupa Agora największe wpływy uzyskała ze sprzedaży usług reklamowych (fot. materiały prasowe)

Grupa Agora w pierwszym kwartale 2023 roku miała 295,8 mln zł przychodów i 34,7 mln zł zysku netto. Zysk na poziomie EBITDA wyniósł 35,7 mln zł.

Przychody Grupy Agora wzrosły o 16,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku. "To głównie efekt powrotu kin do pełnej działalności operacyjnej i zniesienia restrykcji wprowadzonych przez rząd we wcześniejszych okresach w ramach walki z pandemią, a tym samym zwiększenia wpływów segmentu Film i Książka" – napisała Agora w sprawozdaniu. Spółka dodała, że istotny wpływ na poziom przychodów pierwszego kwartału 2023 roku miała również konsolidacja z Grupą Eurozet (od 1 marca 2023 roku).

Czytaj też: Pracownicy "Gazety Wyborczej" chcą dominującej roli dziennika w nowej strukturze

"Początek 2023 był bardzo dobry dla Agory. Istotnie zwiększyliśmy przychody, wykorzystując niezłą koniunkturę na rynku reklamy i frekwencji kinowej. Wyniki 1. kwartału br. sygnalizują też, jak duże znaczenie miało dołączenie Eurozetu do Grupy Agora, choć nie widać jeszcze pełnych efektów tej inwestycji" – skomentował w komunikacie Bartosz Hojka, prezes Agory.

W pierwszym kwartale 2023 roku Grupa Agora największe wpływy uzyskała ze sprzedaży usług reklamowych – 124,3 mln zł (wzrost o 18,9 proc.). Biznesem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej grupy, był segment radio. Wpływy ze sprzedaży reklamy radiowej tego segmentu zwiększyły się o 88,2 proc. do 35,2 mln zł, a w ujęciu bez uwzględnienia Grupy Eurozet o 3,2 proc. i wyniosły 19,3 mln zł. Wyższe były wpływy ze sprzedaży czasu antenowego w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory, niższe zaś przychody z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców.

W segmencie reklama zewnętrzna wpływy reklamowe były wyższe o 20,7 proc. i sięgnęły 34,4 mln zł. Wartość wydatków reklamowych w kinach wzrosła o 55,3 proc. do 7,3 mln zł. W pozostałych segmentach biznesowych Grupy Agora wpływy ze sprzedaży usług reklamowych spadły. Największy spadek odnotował segment internet – o 15,7 proc., do 33,4 proc. Zdecydowała o tym niższa sprzedaż reklam internetowych przez spółkę Yieldbird, głównie z powodu zmiany w portfolio klientów i skupieniu się na współpracy z kontrahentami o wyższej marżowości. Wpływy ze sprzedaży reklam wypracowane przez pion Gazeta.pl były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Zaś w segmencie prasa cyfrowa i drukowana wpływy reklamowe spadły o o 6,6 proc., do 11,3 mln zł.

Czytaj też: Czuchnowski woli zapłacić grzywnę, niż odpowiadać na pytania pełnomocnika Wytrykowskiego

Przychody Grupy Agora ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wyniosły 62 mln zł, co oznacza wzrost o 31,1 proc. Wpływy ze sprzedaży barowej urosły o 51,3 proc., do 33,9 mln zł. W pierwszym kwartale w kinach Helios sprzedano 2,9 mln biletów, tj. o 16 proc. więcej niż przed rokiem.

Ze sprzedaży wydawnictw Grupa Agora uzyskała 33,5 mln zł (wzrost o 1,5 proc.), z działalności gastronomicznej 9,1 mln zł (wzrost o 16,7 proc.), a z działalności filmowej – 5,5 mln zł (spadek o 65,2 proc.). 

Największe przychody w pierwszym kwartale 2023 roku uzyskał segment film i książka – 135,2 mln zł (wzrost o 18,7 proc.). Wskaźnik EBITDA wzrósł o 93,7 proc., do 36,8 mln zł.

Wpływy segmentu prasa cyfrowa i drukowana były wyższe o 3,6 proc. i wyniosły 48,6 mln zł. Sprzedaż wydawnictw przyniosła 25,6 mln zł (identycznie jak przed rokiem), w tym "Gazety Wyborczej" – 24,4 mln zł (spadek o 0,4 proc.). Strata na poziomie EBITDA zmalała o 20 proc., do 3,2 mln zł.

Czytaj też: TVP czuje się uprawniona do korzystania z materiału prorosyjskiego propagandysty

Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej spadły nieznacznie do 15,5 mln zł. Wzrósł natomiast udział przychodów cyfrowych w całkowitych wpływach "Gazety Wyborczej" – z 43,2 proc. do 44,2 proc. "Wzrost ten świadczy o stałej sukcesywnej transformacji modelu biznesowego" – skomentowała Agora.

Segment radio – w którym wyniki Grupy Eurozet konsolidowane są od marca – zanotował 40,1 mln zł przychodów (wzrost o 75,9 proc.), z czego 35,2 mln zł zapewniła sprzedaż reklamy radiowej (wzrost o 88,2 proc.). EBITDA urosła z 0,1 mln zł do 3,7 mln zł.

Przychody segmentu reklama zewnętrzna wyniosły 36,8 mln zł, co oznacza wzrost o 21,1 proc. EBIRDA wzrosła zaś o 78,7 proc., do 8,4 mln zł.

Z kolei przychody segmentu internet spadły o 14,8 proc., do 37,4 mln zł. Zanotował on 0,2 mln zł straty na poziomie EBITDA wobec 3,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Koszty operacyjne Grupy Agora wzrosły o 9,1 proc. i sięgnęły 300,8 mln zł. Były one wyższe we wszystkich segmentach poza internetem. Istotny wpływ na poziom kosztów miała konsolidacja z Grupą Eurozet. Koszty operacyjne bez uwzględnienia Grupy Eurozet były wyższe o 3,7 proc. i wyniosły 285,9 mln zł.

Czytaj też: Świrski bez kary dla Radia Szczecin i TVP Info. Czeka na wyniki śledztwa prokuratury

W pierwszym kwartale 2023 roku Grupa Agora osiągnęła 35,7 mln zł zysku na poziomie EBITDA (wzrost o 102,8 proc.). Grupa wypracowała 34,7 mln zł zysku netto wobec 33,1 mln zł straty rok wcześniej. "Pozytywny wpływ na wartość zysku netto miała wycena udziałów Grupy Eurozet na dzień przejęcia kontroli, w wysokości 47,9 mln zł" – napisała Agora.

Po eliminacji wyników Eurozetu Grupa Agora odnotowała 31,3 mln zł zysku na poziomie EBITDA (wzrost o 77,8 proc.).

W Grupie Agora na koniec marca 2023 roku było 3 579 etatów (o 223 więcej względem końca marca 2022 roku). Wzrost wynikał głównie z uwzględnienia w danych liczby zatrudnionych w Grupie Eurozet, w której było 359 etatów. Zatrudnienie Grupy Agora bez uwzględnienia Grupy Eurozet było mniejsze o 136 etatów. "Istotny spadek zatrudnienia wystąpił w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Film i Książka w efekcie przeprowadzonej w ubiegłym roku restrukturyzacji" – napisała spółka. 

Grupa Agora dysponowała 128 mln zł środków pieniężnych i krótkoterminowych aktywów finansowych. Zadłużenie grupy z tytułu kredytów i leasingu wyniosło 876 mln zł.

Czytaj też: Pereira i Adamczyk wygłaszali manifesty polityczne? Krzysztof Luft opuścił posiedzenie

(KOZ, 26.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.