mBank odświeża strategię komunikacyjną do nastolatków. "Ważni młodsi klienci"
Hasło „bo mogę” ma oznaczać wybieranie własnej drogi (fot. materiały prasowe)
mBank skupia się na młodszych klientach i oddaje im głos. Wystartowała kampania marketingowa oparta na nowych założeniach pod hasłem „bo mogę”.
W 2016 roku bank wprowadził specjalną ofertę dla osób z pokolenia Z, czyli ludzi w wieku 13-24. Dotąd komunikacyjnie bardziej skupiał się na klientach w wieku 16-20 lat – prowadził działania promocyjne wokół takich wydarzeń, jak osiemnastka czy pierwsza praca.
Czytaj też: Philips sponsorem FC Barcelony przez pięć lat. Będzie na koszulce Lewandowskiego
Teraz najważniejsi stają się młodsi klienci, między 13. a 17. rokiem życia i wydarzenia takie, jak zmiana szkoły czy trzynaste urodziny.
"Trzynaste urodziny to pierwszy krok na drodze do dorosłości. Gdy ma się 13 lat, można mieć już legalnie swoje konto w social mediach, własne subskrypcje serwisów streamingowych oraz własne konto w grach. Wtedy zmienia się też status w banku – trzynastolatek może mieć swój rachunek – niepodpięty pod konto rodzica. Trzynastolatkowie mogą więc sporo, a jednocześnie wśród nich potencjał akwizycyjny jest najwyższy. Niemal każdy 17- czy 18-latek ma dziś konto w banku, wśród młodszych osób ten wskaźnik jest niższy" – tłumaczy Rafał Jakubowski, dyrektor marketingu bankowości detalicznej mBanku.
Bank chce wspierać nastolatków w niezależności finansowej dzięki ofercie produktowej dostępnej w ramach eKonta dla młodych. W osiągnięciu statusu love brandu mBankowi ma natomiast pomóc nowa platforma komunikacyjna „bo mogę”.
Czytaj też: "Nasz nowy dom" Polsatu nieznacznie zyskał widzów. Z programem pożegnała się Katarzyna Dowbor
"Wcześniej w tym segmencie klientów w komunikacji używaliśmy hasła »i mogę«. Pozornie niewielka zmiana językowa oznacza oddanie komunikacji w ręce samych zainteresowanych. Od teraz w kampaniach będziemy pokazywać prawdziwych nastolatków, ich słowa i historie. »bo mogę« znaczy, że czuję sprawczość, mogę wybierać własną drogę – wypracowaną samodzielnie. I taka będzie też nasza komunikacja – wymyślona przez samych nastolatków, która będzie się zmieniać w zależności od tego, który z nich będzie mówił" – zapewnia Jakubowski.
Kampania teaserowa nowej platformy trwa od początku maja. Na billboardach i na TikToku pojawiły się materiały z hasłem przewodnim komunikacji. Kampania prowadzona jest na: TikToku, Facebooku, Instagramie, Snapchacie, YouTube, kanałach influencerów oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w okolicach szkół.
Za koncepcję kreatywną odpowiada Molecular Worldwide, a za zakup mediów – Carat.
Czytaj też: Nie będzie bojkotu festiwalu w Opolu. "Impreza straciła na znaczeniu, nawet bojkot nie ma sensu"
(AMS, 22.05.2023)