Philips sponsorem FC Barcelony przez pięć lat. Będzie na koszulce Lewandowskiego
Robert Lewandowski na przodzie koszulki Barcelony promuje Spotify, od przyszłego sezonu na rękawie koszulki pojawi się Philips (screen: YouTube/CANAL+ SPORT)
Holenderska firma technologiczna wchodzi do grona sponsorów FC Barcelony. Nazwa Philips od początku przyszłego sezonu pojawi się na rękawie koszulki Roberta Lewandowskiego, a także jego kolegów z drużyny.
Kontrakt ma obejmować trzy sezony i dwa kolejne jako opcjonalne. Powodem, dla którego te dwa ostatnie lata nie są pewne, jest to, że w 2026 roku odbędą się kolejne wybory na prezydenta klubu. Aby umowa obowiązywała również w trakcie opcjonalnych sezonów zarówno Barça, jak i Philips musiałyby wyrazić zgodę.
Czytaj też: Telewizja Polsat finał Ligi Mistrzów UFEA pokaże też na głównej antenie
Rękaw koszulki Barçelony był wolny, odkąd Beko przestało na nim się pojawiać w 2021 roku, wraz z końcem porozumienia opiewającego na 19 mln euro rocznie.
Według dziennika "Mundo Deportivo", dochody z porozumienia z Philipsem dla katalońskiego klubu będą rosły w następujący sposób: 8 mln euro w pierwszym roku, 10 mln w drugim, po 12 mln w trzecim i czwartym, 14 mln euro w piątym roku trwania umowy.
Firma z Eindhoven stanie się też dostawcą telewizorów dla nowego Spotify Camp Nou, co wewnętrznie wycenia się na ok. 4 mln euro.
Czytaj też: Nie będzie bojkotu festiwalu w Opolu. "Impreza straciła na znaczeniu, nawet bojkot nie ma sensu"
(MAC, 22.05.2023)