Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN i TVP 2 zyskały w paśmie popołudniowym, Polsat ze stabilnymi wynikami

W marcu i kwietniu zeszłego roku stacja TVN emitowała w tym paśmie między innymi powtórki "Kuchennych rewolucji", a w tym roku nowe programy, np. teleturniej "Kto to wie?" (fot. Paweł Wodzyński/East News)

W paśmie popołudniowym (godz. od 16 do 18.59) najwięcej rok do roku zyskał TVN. Pomogły mu w tym nowe programy i emitowane głównie w marcu zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich.

Z danych Nielsen Media za marzec i kwiecień wynika, że w marcu TVN zanotował w tym paśmie średnio 8,3 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (5,92 proc. rok wcześniej), a w kwietniu – 5,04 proc. (4,76 proc. przed rokiem). Biorąc pod uwagę same dni powszednie to miał 6,72 proc. w marcu (5,28 proc. rok wcześniej) i 5,8 proc. w kwietniu (5,48 proc. w kwietniu 2022).

Czytaj też: TVN 24 pozostaje liderem kanałów informacyjnych. TVP Info na drugim miejscu

– Analizując udziały stacji z tzw. grupy big 4 w paśmie 16.00-18.59, widzimy znaczny  wzrost TVN, szczególnie w marcu – mówi Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu domu mediowego Media Context.

W marcu i kwietniu zeszłego roku stacja emitowała w tym paśmie m.in. powtórki "Kuchennych rewolucji". Z kolei w tym roku nadawano tam premierowy teleturniej "Kto to wie?" oraz nowy serial paradokumentalny pt. "Sekrety życia". Jednak jak zauważa Rzeżuchowski, tym, co głównie wpłynęło na ogólny wzrost udziału TVN w marcu tego roku, są nadawane w tym paśmie relacje z Pucharu Świata w skokach narciarskich.

W porównaniu z poprzednim rokiem zyskał też TVP 2. W marcu 2023 jego udział w paśmie popołudniowym w grupie ogólnej 4+ wyniósł 9,46 proc. wobec 8,1 proc. rok wcześniej, a w kwietniu wynik zwiększył się z 7,95 proc. do 8,95 proc. Z kolei w same dni powszednie miał 11,02 proc. w marcu (wobec 9,7 proc. rok wcześniej) i 10,58 proc. w kwietniu (9,64 proc. rok wcześniej).

– Nowa telenowela, tym razem hiszpańska, pod tytułem "Akacjowa 38" i "Va Banque", emitowany również w weekend, to składowe lepszego wyniku TVP 2 – ocenia Rzeżuchowski. Jak zauważa ekspert, najstabilniej w tym paśmie wypada Polsat.

Czytaj też: Sąd oddalił pozew prezesa NIK ws. reportażu TVN „Pancerny Marian i pokoje na godziny”

W marcu w paśmie popołudniowym odnotował bowiem 9,54 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (9,79 proc. rok wcześniej), a w kwietniu – 9,5 proc. (9,43 proc. w kwietniu 2022). Biorąc pod uwagę same dni powszednie, zanotował 10,73 proc. w marcu (10,93 proc. rok wcześniej) i 11,07 proc. w kwietniu (10,48 proc. w kwietniu 2022).

Z kolei TVP 1 w marcu miał w tym paśmie 8,84 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (9,5 proc. rok wcześniej), a w kwietniu – 8,88 proc. (9,24 proc. rok wcześniej). W same dni powszednie to 9,86 proc. w marcu (9,76 proc. rok wcześniej) i 9,69 proc. w kwietniu (10,15 proc. w kwietniu 2022).

W grupie komercyjnej 16-59, przy ocenie wszystkich dni tygodnia, prowadził Polsat. W marcu w paśmie popołudniowym miał w tej grupie 10,35 proc. udziału (wobec 10,07 proc. rok wcześniej), a w kwietniu – 9,86 proc. (9,9 proc. przed rokiem). TVN osiągnął 8,86 proc. w marcu (wobec 6,88 proc.) i 6,14 proc. w kwietniu (6,03 proc. rok wcześniej), TVP 2 – 6,6 proc. w marcu (5,7 proc. w marcu 2022) i 6,07 proc. w kwietniu (wobec 5,58 proc.), a TVP 1 – 5,61 proc. w marcu (wobec 6,24 proc.) i 5,43 proc. w kwietniu (5,85 proc. rok wcześniej). W same dni powszednie liderem był Polsat – 11,78 proc. w marcu (wobec 11,25 proc.) i 11,59 proc. w kwietniu (10,92 proc. rok wcześniej).

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Radio Elka zdjęło piosenkę Sanah, bo śpiewa o Marlboro, a jest zakaz reklamy papierosów

(MNIE, 13.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.