Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 09, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakt" liderem wśród dzienników ogólnopolskich, ale z 13-proc. spadkiem

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż wydań drukowanych "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 130 656 egz., e-wydań zaś – 232 (screen: nexto.pl)

W pierwszym kwartale 2023 roku na pozycji lidera zestawienia dzienników ogólnopolskich utrzymał się dziennik „Fakt” ze średnią sprzedażą na poziomie 130 888 egz.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż wydań drukowanych "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 130 656 egz., a e-wydań – 232. W porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. średnia łączna sprzedaż wydań tego tytułu spadła o 13,28 proc.

Czytaj też: "NIE" ma nowego naczelnego. To Waldemar Kuchanny. Urban pozostanie naczelnym honorowym

Drugi w zestawieniu PBC jest "Super Express" (Grupa ZPR Media), który w pierwszym kwartale tego roku sprzedawał średnio 75 050 egz. (spadek w porównaniu z analogicznym okresem 2022 to 14,79 proc.), z czego średnia sprzedaż wydań drukowanych wyniosła 74 826 egz., a e-wydań – 224.

Na trzecim miejscu plasuje się "Gazeta Wyborcza" rozchodząca się w 42 418 egz. (spadek o 18,51 proc.), przy czym e-wydania to 1256 egz., a wydania drukowane – 41 162 egz.

Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 30 956 egz. (spadek 8,69 proc.), a "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) – 28 242 egz. (spadek o 15,07 proc.).

Czytaj też: Polska Press wciąż na minusie, 23 mln zł straty. "Inwestujemy w działania on-line"

Dalej były:

  • "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 19 119 egz. (wzrost o 27,22 proc., przy czym dane te są niemiarodajne, bo w pierwszym kwartale tego roku tytuł ukazywał się tylko dwa razy tygodniowo, a w analogicznym okresie w ub.r. w sprzedaży codziennie w dni powszednie),
  • "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 18 637 egz. (spadek o 4,65 proc.),
  • "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 214 egz. (wzrost o 2,70 proc.)
  • i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 3384 egz. (spadek 5,20 proc.).

Najwięcej e-wydań – 15 924 egz. – w pierwszym kwartale tego roku sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". Poziom 10 tys. przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 048 egz. i "Puls Biznesu" – 10 387 egz.

Czytaj też: Nowy "Press": Bianka Zalewska i jej dwa światy, Duklanowski od wrzutek, tata Maty i kryminały

(MZD, 09.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.