Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 09, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"NIE" ma nowego naczelnego. To Waldemar Kuchanny. Urban pozostanie naczelnym honorowym

Waldemar Kuchanny podczas uroczystości pogrzebowych Jerzego Urbana (fot. Piotr Molęcki/East News)

Tygodnik "NIE" (Urma) ma nowego redaktora naczelnego. Został nim Waldemar Kuchanny, przez 10 lat zastępca Jerzego Urbana. – "NIE" pozostanie tygodnikiem polityczno-satyrycznym, antyklerykalnym i antyrządowym – zapowiada Kuchanny.

Jak informuje "Presserwis" Marta Miecińska, prezeska spółki Urma, wydawcy "NIE", honorowym redaktorem naczelnym pozostaje zmarły w ub.r. Jerzy Urban, założyciel tego tygodnika i były jego właściciel. – Podjęliśmy decyzję, że redakcją będzie kierował Waldemar Kuchanny – mówi.

"Otworzymy się na młodych"

– Dokonaliśmy zmiany w stopce redakcyjnej, do sądu rejestrowego zostały wysłane stosowne dokumenty – mówi w rozmowie z "Presserwisem" Waldemar Kuchanny. – Na razie nie mam ani zastępcy, ani sekretarza redakcji. Redaktorką, która zatwierdza teksty pozostanie Małgorzata Daniszewska (wdowa po Jerzym Urbanie, właścicielka pisma – red.) – dodaje.

Czytaj też: Edward Miszczak zakończył współpracę z Katarzyną Dowbor przy programie "Nasz nowy dom"

Jak informowaliśmy w "Presserwisie", Przemysław Ćwikliński, drugi były wieloletni zastępca Jerzego Urbana, rozstał się definitywnie z redakcją.

– Otworzymy się na młodych, ale linia redakcyjna nie ulegnie zasadniczej zmianie. Jako bękarty Jerzego Urbana nie zamierzamy przynieść tatusiowi wstydu – mówi Waldemar Kuchanny. – Jesteśmy tygodnikiem z największą liczbą rysunków satyrycznych i tak pozostanie. Nawiązujemy i będziemy nawiązywać do francuskiego tygodnika satyrycznego "Charlie Hebdo" – mówi nowy redaktor naczelny tygodnika "NIE".

Waldemar Kuchanny w latach 1990-2001 był dziennikarzem trójmiejskiego oddziału "Gazety Wyborczej". W "NIE" pracuje od 2002 roku. Przez dziesięć lat na stanowisku zastępcy redaktora naczelnego.

Czytaj też: Nowy "Press": Bianka Zalewska i jej dwa światy, Duklanowski od wrzutek, tata Maty i kryminały

(JF, 09.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.