Meta zaskakuje dobrymi wynikami. Facebook ma ponad 2 mld dziennych użytkowników
Mark Zuckerberg jest zadowolony, że restrukturyzacja zaczyna przynosić efekty (fot. Wikimedia Commons/Mark Quintano)
Meta Platforms zanotował nadspodziewanie dobre wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku. W handlu posesyjnym akcje koncernu w odpowiedzi od razu wzrosły o 12 proc. – Mamy za sobą dobry kwartał, a nasza społeczność wciąż rośnie – oświadczył szef firmy Mark Zuckerberg. Po raz pierwszy od trzech okresów rozliczeniowych przychody przestał zmniejszać Facebook.
Przychody Meta wyniosły 28,645 mld dol., co stanowi 3-proc. wzrost w skali rok do roku, poprzednio wynosiły 27,9 mld. Przed rokiem wyższa była jednak dynamika wzrostu (7 proc.). Analitycy oczekiwali przychodów na poziomie 27,65 mld dol., więc opublikowane wyniki wywołały optymizm. Pierwszy kwartał 2023 roku jest również przełamaniem dotychczasowej serii trzech kolejnych kwartałów ze spadkami przychodów w ujęciu rocznym.
Czytaj też: Kolejna runda zwolnień w Meta. Pracownicy do Zuckerberga: "Zniszczyłeś morale"
Koszty działalności operacyjnej Meta Platforms wyniosły w pierwszym kwartale 21,418 mld dol., co jest wzrostem o 10 proc. wobec analogicznego okresu zeszłego roku (19,4 mld USD).
Zysk netto wyniósł 5,7 mld dol. Był niższy o 24 proc. niż w pierwszym kwartale 2022 roku (7,465 mld USD), ale nie wpłynęło to na nastroje w spółce.
Segment Meta Reality Labs, który zajmuje się rozwojem produktów z zakresu wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz metawersum, zanotował w pierwszym kwartale przychody na poziomie niecałych 340 mln dol., jednocześnie przynosząc stratę operacyjną 3,99 mld dol.
Czytaj też: Szef Google zarobił 226 mln dolarów. 800 razy więcej, niż szeregowy pracownik
Dzienna liczba aktywnych użytkowników Facebooka wyniosła w marcu 2,04 mld osób, wobec oczekiwanych przez rynek 2,01 mld. Jest to wzrost o 4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem (rok temu dynamika wzrostu wynosiła 3 proc.). Przeciętna liczba aktywnych użytkowników Facebooka w ujęciu miesięcznym wzrosła o 2 proc. w skali roku, do 2,99 mld osób.
Operator Facebooka, Instagrama i WhatsApp, opublikował również prognozy wyników na drugi kwartał. Koncern spodziewa się przychodów ze sprzedaży na poziomie pomiędzy 29,5 mld i 32 mld dol.
Jednocześnie Meta szuka oszczędności. W kwietniu, którego nie obejmował raport za pierwszy kwartał, pracę w Facebooku straciło kolejne 4 tys. osób, tym razem przede wszystkim z kadry zarządzającej.
Czytaj też: Unia Europejska bierze się za AI. Poziom ryzyka sztucznej inteligencji
(MAC, 29.04.2023)