Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Microsoft usuwa Twittera ze swojej platformy reklamowej. Musk grozi sądem

"Trenowali nielegalnie, korzystając z danych z Twittera. Czas na pozew" – grozi Elon Musk (screen: YouTube/BBC News)

Microsoft usunął Twittera z korporacyjnej platformy reklamowej. W odpowiedzi Elon Musk zagroził koncernowi pozwem za nieuprawnione wykorzystywanie kodu platformy społecznościowej.

"Trenowali nielegalnie, korzystając z danych z Twittera. Czas na pozew" – napisał właściciel serwisu. W innym tweecie zaznaczył, że "okradanie bazy danych Twittera, demonetyzacja jej (usuwanie reklam), a następnie sprzedawanie naszych danych innym nie jest dobrym rozwiązaniem".

Czytaj też: Wszyscy uciekają z Twittera. CBC kolejnym nadawcą, który zawiesza konto

Musk odniósł się do umowy licencyjnej Microsoftu z firmą OpenAI, która testowała swoje modele sztucznej inteligencji na "ogromnym zbiorze różnorodnych danych tekstowych z internetu”, udoskonalając swój główny wynalazek, czyli ChatGPT.

Na skutek decyzji koncernu reklamodawcy nie będą mieli dostępu do swoich profili na Twitterze za pośrednictwem narzędzia Microsoftu, pomagającego im w zarządzaniu i koordynacji reklam na kanałach w mediach społecznościowych.

Elon Musk od lutego pobiera opłatę w wysokości od 100 dol. miesięcznie za dostęp do danych, które gromadzi od swoich użytkowników. Zgodnie z komunikatem ze strony "dane te pozwalają zarządzać i śledzić każdy aspekt Twojej obecności w mediach społecznościowych". Twitter ogłosił także, że zacznie pobierać co najmniej 42 tys. dol. miesięcznie od użytkowników swojego interfejsu API (Application Programming Interface, czyli Interfejs Programowania Aplikacji), w tym przedsiębiorstw i instytucji badawczych, co stało się kością niezgody.

Czytaj też: Kolejna runda zwolnień w Meta. Pracownicy do Zuckerberga: "Zniszczyłeś morale"

Microsoft Advertising to platforma skierowana do biznesów, pozwalająca m.in. zamieszczać reklamy w sieci – w tym jest podobna do Google Ads. Chodzi o to, by zarządzać kanałami w mediach społecznościowych z jednego miejsca. To spore ułatwienie dla firm wysyłających informacje na kilka platform. Niedługo jednak użytkownicy platformy Microsoftu nie będą mogli stamtąd uzyskać dostępu do swojego twitterowego konta ani planować wpisów.

Użytkownicy platformy wciąż będą mogli korzystać z dostępu do Facebooka, Instagrama czy LinkedIna.

Czytaj też: Duża wpadka Netflixa z transmisją na żywo. Platforma przeprasza, konkurencja zadowolona

(MAC, 21.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.