Netflix pozyskał 1,75 mln subskrybentów. I kończy z wysyłaniem DVD
Netflix ma już 232,5 mln subskrybentów (fot. Pixabay.com)
W pierwszym kwartale br. Netflix pozyskał 1,75 mln subskrybentów i ma już ich 232,5 mln. We wrześniu definitywnie zamknie działalność wysyłkowej wypożyczalni płyt DVD, od której zaczynał 25 lat temu.
Okres od 1 stycznia do 31 marca br. był pierwszym pełnym kwartałem, w którym Netflix oferował dostęp do serwisu streamingowego w tańszej opcji, bo z reklamami. W tym czasie platformie przybyło 1,75 mln klientów, znacznie mniej, niż w ostatnim kwartale 2022 roku (7,66 mln).
Czytaj też: Kolejna runda zwolnień w Meta. Pracownicy do Zuckerberga: "Zniszczyłeś morale"
Liczba płatnych użytkowników na koniec marca wzrosła o 1,5 mln w regionie Azji i Pacyfiku, o 640 tys. w Europie oraz o 100 tys. w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Natomiast w Ameryce Łacińskiej spadła o 450 tys. Według szacunków Netflixa ponad 100 mln użytkowników na całym świecie regularnie korzysta z serwisu bez płacenia za subskrypcję, logując się za pomocą danych płacących klientów.
Przychody firmy w pierwszym kwartale wyniosły 8,162 mld dol. (wzrost o 3,7 proc.), a zysk netto – 1,283 mld dol. (rok wcześniej było to prawie 1,6 mld dol.).
Jak donosi agencja Bloomberga, z końcem września Netflix wyśle do swoich klientów po raz ostatni płyty DVD z filmami, zmykając tym samym biznes wysyłkowej wypożyczalni, od którego zaczynał 25 lat temu.
Czytaj też: BBC wysyła listy do swoich prezenterów z pytaniem, kto mógłby dobrowolnie się zwolnić
(MAC, 20.04.2023)