Cannes Lions 2023 – wśród 290 jurorów zabrakło przedstawicieli z Polski
Pośród 290 dotychczas ogłoszonych jurorów zabrało przedstawicieli z Polski
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions ogłosił wczoraj listę 290 światowych ekspertów z 46 rynków wybranych do nagradzania najlepszych na świecie reklam w najbardziej prestiżowym konkursie reklamowym. Na liście tej zabrakło reprezentantów z Polski.
Jakub Sagan, creative director & co-founder Feeders Agency, bardzo się dziwi, że na liście zabrakło jurorów z Polski. – Wiem, że SKM SAR działał w tym kierunku, i przedstawił kandydatów z Polski – mówi Sagan. – Nie rozumiem, czemu nikt tam nie trafił, nie potrafię tego wytłumaczyć. Jesteśmy w top 10 największych gospodarek w Europie, nie powinno się nas pomijać.
– Skoro, jak twierdzimy, jesteśmy taką potęgą kreatywną, tacy jesteśmy silni, to czemu jesteśmy tacy słabi? – zastanawia się z kolei Maciej Marasek, creative chairman 2012agency. Dodaje: – Wcale nie jestem tym zdziwiony, w ubiegłym roku wypadliśmy dość słabo, nie mogę sobie przypomnieć polskich nagród z Cannes.
Czytaj też: Nowa kampania reklamowa Blika wykorzystuje ChatGPT
W ubiegłorocznej edycji Cannes Lion tylko trzy polskie agencje zakończyły festiwal z nagrodami: Gong otrzymała złoto za "The art o stealing", brąz dostały agencje Publicis Worldwide za projekt "Najmłodszy headhunter na świecie" i VMLY&R za kampanię "First aid for humanity" .
Nie został jeszcze podany skład jury w kategoriach Titanium Lions i Shortlisting – ta lista zostanie ogłoszona później.
– O ile mi wiadomo, mamy mieć polskiego przedstawiciela w kategorii Shortlisting – dodaje Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SKM SAR.
Cannes Lions odbędzie się w dniach 19-23 czerwca br.
Czytaj też: Materiały wideo Polska Press można oglądać na stronie TVP. Choć najpewniej to błąd
(AMS, 07.04.2023)