PGE partnerem tytularnym PGE Nowy Poziom PLE – rozgrywek e-sportowych dla amatorów
PGE Nowy Poziom PLE planuje zwiększenie liczby eventów z czterech do 16
PGE Polska Grupa Energetyczna i Polska Liga Esportowa rozpoczynają współpracę przy projekcie dedykowanym regionalnym i amatorskim rozgrywkom e-sportowym – PGE Nowy Poziom PLE.
To sieć regionalnych rozgrywek na poziomie graczy amatorów, która ma na celu oddolne budowanie struktur polskiej sceny e-sportowej, wychowywanie talentów. W ramach Nowego Poziomu organizowane są cztery wydarzenia skierowane do amatorów konkurujących w czterech grach komputerowych.
Adam Gil, head of esport w PLE, mówi "Presserwisowi", że spółka pracuje nad stworzeniem systemu szkolenia dla szkół e-sportowych. – System podlega bardzo jasnym wytycznym Ministerstwa Edukacji – stwierdza. Dodaje, że aktualnie szkolenie e-sportowe jest wykonywane głównie przez prywatne podmioty i skupia się na samym graniu, a nie na rozwijaniu szeregu kompetencji, które są wykorzystywane w e-sporcie.
Czytaj też: Platige Image otwiera studio motion capture
Gil dodaje, że PLE chce pracować nad stworzeniem podstaw kształcenia osób związanych z e-sportem, nie zamykając się na samych zawodników. – Widzimy, że przy projektach e-sportowych i gamingowych powstaje bardzo wiele nowych miejsc pracy, czasami jeszcze nienazwanych. Chcemy kształcić i edukować ludzi właśnie w tym kierunku i tworzyć dla nich miejsca w branży. Naszym celem jest stworzenie dla nich miejsca po np. zakończeniu kariery, aby nie odchodzili do innych branż – podkreśla.
Pytany, czy PLE planuje poszerzenie liczby wydarzeń i tytułów w ramach Nowego Poziomu, potwierdza. – Aktualnie są cztery tytuły. Śledzimy trendy i chcemy wybierać te gry, które najbardziej zainteresują graczy i fanów. Teraz to są cztery gry i cztery eventy, ale życzymy sobie, żeby w przyszłości było ich po 16 – kończy.
W ciągu ostatnich kilku lat na polskim rynku reklamowym powstał szereg agencji zajmujących się gamingiem i e-sportem. Takie jak Beloud, Gameset czy better. gaming agency. Swoje agencje skupiające się na gamingu posiadają również m.in. Group One (Game Changer) i Havas Media Group (Havas Play).
Czytaj też: Premierzy krajów Europy Wschodniej wzywają Big Techy do walki z dezinformacją. "Zacznijcie od siebie"
(KAP, 31.03.2023)