Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Premierzy krajów Europy Wschodniej wzywają Big Techy do walki z dezinformacją. "Zacznijcie od siebie"

Politycy zaapelowali do koncernów Meta, Google czy Twittera o konkretne kroki, takie jak odrzucanie płatności od osób objętych sankcjami i zmianę algorytmów w celu promowania rzetelnych informacji

Premierzy Polski oraz siedmiu innych państw Europy Wschodniej i Środkowej wystosowali list otwarty, wzywając wielkie platformy technologiczne do wzmocnienia walki z dezinformacją. – Rządy powinny zacząć od siebie – stwierdza Anna Mierzyńska, analityczka mediów społecznościowych.

Jej zdaniem coraz powszechniejsza jest świadomość, że walka z dezinformacją nie może zakończyć się na platformach technologicznych. – Jedno z podstawowych działań do zrealizowania to nakłonienie władz państwowych, by nie wykorzystywały dezinformacji do własnych celów. W Polsce ten element nie jest realizowany. Partia rządząca regularnie wykorzystuje dezinformację. Kiedy premier Polski podpisuje taki apel, to jest to moim zdaniem krytyczne przerzucanie odpowiedzialności na platformy technologiczne i biblijne wręcz niedostrzeganie belki we własnym oku – podkreśla.

Wyważanie otwartych drzwi

Przemierzy Ukrainy, Mołdawii, Czech, Słowacji, Estonii, Łotwy i Litwy oraz Polski zaapelowali do czołowych światowych firm technologicznych o walkę z dezinformacją na ich platformach społecznościowych, tworzoną przez rządy wrogich mocarstw. Zaapelowali do koncernów Meta, Google czy Twittera o konkretne kroki, takie jak odrzucanie płatności od osób objętych sankcjami i zmianę algorytmów w celu promowania rzetelnych informacji.

Czytaj też: RMF FM znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. "Press" drugi w swojej kategorii

"Manipulacja i ingerencja w informacje, w tym dezinformacja, jest stosowana w celu destabilizacji naszych krajów, osłabienia naszych demokracji, udaremnienia wejścia Mołdawii i Ukrainy do Unii Europejskiej oraz osłabienia naszego poparcia dla Ukrainy w obliczu rosyjskiej wojny" – napisali premierzy w liście otwartym. – "Duże firmy technologiczne powinny zachować czujność i sprzeciwiać się wykorzystywaniu ich do osiągania takich celów. Powinny podjąć kroki w celu zapewnienia, że ich platformy nie są wykorzystywane do szerzenia propagandy lub dezinformacji, które promują wojnę, usprawiedliwiają zbrodnie wojenne, zbrodnie przeciwko ludzkości lub inne formy przemocy”.

Anna Mierzyńska uważa jednak, że jest to wyważanie otwartych drzwi. – Mamy już nowe prawo unijne, Digital Services Act, który jest obecnie wprowadzany w poszczególnych państwach. W Polsce ma być wprowadzony najpóźniej w 2024 roku. Ten przepis nakłada w dużej mierze odpowiedzialność na platformy technologiczne, jeżeli chodzi o ograniczenie rozpowszechniania dezinformacji – przypomina.

Meta szuka rozwiązania

Cytowany przez agencję Reutera rzecznik prasowy koncernu Meta Andy Stone skomentował apel premierów: "Usuwamy nieprawdziwe informacje, gdy mogą spowodować szkodę lub przemoc, współpracujemy z niezależnymi fact-checkerami, aby demaskować fałszywe komunikaty i wyświetlać je niżej w Feedzie, tak aby docierały do mniejszej liczby odbiorców".

Czytaj też: Polska Press Grupa bez rzecznika prasowego. Odchodzi Wojciech Paczyński

Dodał również, że Meta ogranicza dostęp do rosyjskich mediów, takich jak RT i Sputnik, w całej UE i w Ukrainie. Oznacza też etykietami każdy post na Facebooku, który zawiera linki do ich stron internetowych.

Meta zamierza prowadzić konsultacje z rządami w Europie Środkowej i Wschodniej w celu rozwiązania problemu dezinformacji w swoich serwisach społecznościowych.

Czytaj też: Oskar Szafarowicz z programem w TV Republika. Publikował tweety pozwalające zidentyfikować ofiary pedofila

(PAR, 31.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.