Platige Image otwiera studio motion capture
W studio mają powstawać zarówno nagrania do projektów wewnętrznych wykonywanych w całości w Platige, jak i projekty stricte mocapowe (screen: YouTube/PlatigeImage)
Platige Image otwiera własne studio motion capture, w którym będą prowadzone nagrania do projektów takich jak cinematiki ("kinowe" przerywniki w grach komputerowych), cut sceny, animacje in-game i filmy animowane.
Studio będzie mieć wymiary 20x13x8 metrów, co umożliwi realizację scen z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub czterema aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture, czyli gdy aktorzy noszą specjalne stroje pozwalające na przeniesienie ich ruchów ciała na ekran.
Czytaj też: Brand24 z najlepszym wynikiem finansowym w historii spółki
Studio posiada cztery wirtualne kamery z pełną synchronizacją zmiany ogniskowej pomiędzy kamerą referencyjną a kamerą wirtualną. Platige korzysta z własnego rozwiązania do budowania elementów scenografii.
Elżbieta Trosińska, mocap producer w Platige Image, wyjaśnia, że w studio będą powstawały zarówno nagrania do projektów wewnętrznych wykonywanych w całości w Platige, jak i projekty stricte mocapowe. To znaczy wymagające nagrania wyłącznie ruchów postaci i aktorów, które będą dostarczane klientom w postaci surowych lub wyczyszczonych danych z sesji.
Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora czy też poruszanego rekwizytu, a nawet kamer oznaczonych markerami. Z kolei markery to punkty w postaci kulek, pokryte specjalnym odblaskowym materiałem.
Czytaj też: Konkurs AD WO/MAN 2022 rozstrzygnięty. Justyna Lach i Rafał Jakubowski AD Marketerami 2022
(KAP, 31.03.2023)