Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niepewna przyszłość TikToka w USA. Jaka aplikacja może go zastąpić? Jest kandydat

Przyszłość TikToka w USA wciąż stoi pod znakiem zapytania (screen: YouTube/Wall Street Journal)

Ian Gunther z Uniwersytetu Stanford ogłosił, że wraz z partnerami doprowadził do utworzenia Collyge, aplikacji zdolnej zastąpić TikToka. W tym czasie przed amerykańskim Kongresem zeznawał szef chińskiej aplikacji Shou Zi Chew.

Gunther nad projektem pracował przez dwa lata, przy wsparciu platformy technologicznej Connyct Inc. "Dane z aplikacji Collyge są szyfrowane i przechowywane na amerykańskich serwerach. Wrażliwe dane użytkowników nie są przechowywane, a obserwować można tylko informacje publiczne" – deklaruje Gunther.

Czytaj też: TikTok usunął filmik Radosława Fogla z PiS. Platforma tłumaczy decyzję

Collyge to – tak jak TikTok – aplikacja z krótkimi filmami. Dlatego, gdyby chińskiej aplikacji zakazano w USA, projekt Gunthera byłby naturalnym kandydatem do jej zastąpienia.

Dyrektor generalny Connyct Warren Cohn zwrócił uwagę, że ponieważ TikTok jest zakazany na terenie uczelni, nowa aplikacja, także nastawiona na krótkie filmy, ma szansę zastąpić TikTok. Uzasadniał, że jest bezpieczna w użyciu i zaprojektowana w USA.

Szef TikToka, zeznając przed Izbą Reprezentantów, podkreślał, że jego aplikacji używa 150 mln Amerykanów. Ustawodawcy nie dali jednak wiary, że TikTok zamierza oddzielić swoje amerykańskie informacje od pozostałych i że firma nie ma związków z komunistycznym rządem Chin. Przyszłość chińskiej aplikacji w USA wciąż stoi pod znakiem zapytania.

Czytaj też: Szef TikToka przed Izbą Reprezentantów: "Nie jesteśmy agentami Chin"

(MAC, 27.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.