Przyszłość programu Tomasza Sekielskiego w TVP  |  Naczelny plotkarskiego serwisu BlaskOnline.pl  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przyszłość programu Tomasza Sekielskiego w TVP  |  Naczelny plotkarskiego serwisu BlaskOnline.pl  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przyszłość programu Tomasza Sekielskiego w TVP  |  Naczelny plotkarskiego serwisu BlaskOnline.pl  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Trefl wybierze w przetargu  |  Średnia widownia "Ojca Mateusza" w TVP 1  |  Teleturniej "Postaw na milion"  |  Nadawca Radia Yanosik  |  Radio Bezpieczna Podróż zniknęło  |  Segment miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wystartował szósty podcast "Pulsu Biznesu"  |  RASP wprowadził narzędzie  |  PIK stworzyła ankietę  |  Instytut Monitorowania Mediów działa od 25 lat  |  Fielmann szuka agencji  |  Dyrektor kreatywny w Endless  |  Hebe nowym klientem  |  Channel Ten po 16 latach kończy nadawanie programu  |  Rozpoczął się proces o wykorzystywanie zdjęć Getty Images przez firmę AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta grozi zablokowaniem treści informacyjnych w Kanadzie

Najważniejsza w groźbie Meta byłaby blokada Facebooka (fot. Unsplash.com/Bastian Riccardi)

Koncern Meta Platforms poinformował w sobotę, że zakończy udostępnianie treści informacyjnych dla Kanadyjczyków na swoich platformach, jeśli krajowa ustawa o wiadomościach online przejdzie w obecnej formie.

Projekt "Ustawy o wiadomościach online" lub ustawa Izby Gmin C-18, wprowadzony w kwietniu ubiegłego roku, określa zasady zmuszające platformy takie jak Meta i Google Alphabet do negocjowania umów handlowych i płacenia wydawcom wiadomości za ich treści.

Czytaj też: "Wszystko wszędzie naraz" z siedmioma Oscarami. "IO" przegrał z "Na Zachodzie bez zmian"

"Ramy prawne zmuszające nas do płacenia za linki lub treści, których nie publikujemy i nie będące powodem, dla którego ogromna większość ludzi korzysta z naszych platform, nie są ani trwałe, ani wykonalne" – powiedział rzecznik Meta, podając ewentualny powód do zawieszenia udostępniania wiadomości w tym kraju.

Kanadyjska branża mediów informacyjnych zwróciła się do rządu o więcej regulacji wobec firm technologicznych, aby umożliwić branży zniwelowanie strat finansowych, które poniosła w latach, gdy giganci technologiczni, tacy jak Google i Meta, czerpali większość zysków z rynku reklamy.

Już w zeszłym roku Facebook wyrażał obawy dotyczące kanadyjskich przepisów ostrzegając, że może zostać zmuszony do zablokowania udostępniania wiadomości na swojej platformie.

Czytaj też: Spotify rozwija format wideo w aplikacji mobilnej, chce być jak TikTok

(MAC, 13.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.