Sekcja "Biura reklamy" w nowym numerze "Press". W niepewny rok z ostrożnym optymizmem
Nasza sekcja specjalna "Biura reklamy" to źródło cennych informacji dla marketerów - polecamy zarówno materiały redakcyjne, jak i prezentacje biur reklamy.
„Rynek mediów i reklamy ma za sobą rok, który „rozpoczął się pod znakiem wojny w Ukrainie, a dalej było już tylko trudniej” – ocenia Anna Bratkowska, trading and investment director Mediabrands, w analizie otwierającej tegoroczne wydanie sekcji specjalnej „Biura Reklamy Największych Polskich Mediów”. W nowym numerze "Press", dostępnym od 1 marca, obszerny raport o tym, jak dziś pracuje się w biurach reklamy, i jak przygotowują się one do nieprzewidywalnych zmian na rynku. Polecamy.
Sekcję specjalną "Biura reklamy największych polskich mediów" pobierz tutaj
Spadek popytu spowodowany wysoką inflacją i zahamowaniem gospodarki odczuwa już wiele branż. Duża grupa marketerów, niepewnych co do przyszłości, na początku br. wstrzymała decyzje co do długofalowych inwestycji w komunikację. W ich działaniach widać też jeszcze większy niż dotąd nacisk na działania ściśle sprzedażowe. W tę stronę idą więc również media, zarówno tradycyjne, jak i internetowe, w tym społecznościowe – tak jak TikTok, który podkreśla skuteczność komunikacji marek obecnych na platformie w uzyskiwaniu konkretnego zwrotu z wydatków na reklamę.
Nasza sekcja specjalna "Biura reklamy" jest źródłem cennych informacji dla marketerów. Polecamy
Szefowie biur reklamy wiedzą o tym, dlatego inwestują w formaty, rozwiązania i narzędzia, które mogą wesprzeć marketerów w osiąganiu celów sprzedażowych. A jednocześnie przypominają, że spójna komunikacja oznacza również dbałość o wizerunek, o osobowość marki. Dzięki oferowanym rozwiązaniom patrzą w przyszłość z ostrożnym optymizmem, bo – jak mówią – mają już za sobą doświadczenia pandemii. Działy sprzedaży reklam musiały już wcześniej zmienić sposób działania, stać się bardziej elastyczne i jeszcze uważniej wsłuchiwać się w potrzeby klientów. A ich liderzy nabrali doświadczenia w takim zarządzaniu zespołem, by nie tylko realizować wyznaczone cele przychodowe, ale też wspierać podwładnych, gdy brakuje im poczucia bezpieczeństwa.
O tym, jak dziś pracuje się w biurach reklamy i jak przygotowują się one do nieprzewidywalnych zmian na rynku, można przeczytać na kolejnych stronach sekcji specjalnej – zarówno w materiale redakcyjnym, jak i w prezentacjach szefów tych biur. Jest więc ona źródłem cennych informacji dla marketerów, którzy mierzą się z podobną niepewnością, jak cały rynek.
Partnerem publikacji jest TikTok. Zachęcamy do lektury. Publikację można pobrać pod tym linkiem.
(RD, 28.02.2023)