Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 20, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TikTok ma w Europie ponad 150 mln użytkowników. Stworzy centra danych, także w Polsce

TikTok ma obecnie siedziby w 10 europejskich krajach – Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Polsce (fot. Pixabay.com)

TikTok ogłosił, że liczba użytkowników aplikacji w Europie przekroczyła 150 mln. Rosnąca społeczność wymaga zwiększonych nakładów na przejrzystość działań i ochronę danych osobowych, dlatego firma otworzy w marcu Europejskie Centrum Przejrzystości i Odpowiedzialności w Dublinie oraz zapowiada stworzenie kolejnych ulokowanych w Europie centrów danych. Prawdopodobnie także w Polsce.

TikTok ma obecnie siedziby w 10 europejskich krajach – Belgii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Polsce. Zatrudnia ponad 5 tys. osób odpowiedzialnych za rozwój takich obszarów, jak angażowanie marek i twórców, e-commerce, muzyka, polityki publiczne, badania i rozwój oraz bezpieczeństwo.

Czytaj też: Elon Musk kazał zmienić algorytm Twittera, bo zazdrości Bidenowi jednego tweeta

Polskim przykładem sukcesu zbudowanego w oparciu o TikTok jest OnlyBio (@Onlybio.life), która jako jedna z pierwszych marek w Europie Środkowej zdecydowała się wykorzystać serwis na szeroką skalę. Aktualnie profil ma ponad 400 tys. obserwujących, a filmy wielokrotnie osiągnęły pułap wielu milionów wyświetleń. Marka nie tylko oparła na TikToku swoją komunikację marketingową, ale wprowadziła na rynek produkty powstałe jako efekt rozmów ze społecznością platformy. Dzięki temu jeden z szamponów użytkownicy z własnej inicjatywy promowali następnie na swoich profilach. OnlyBio docenił także potencjał twórców, którzy angażowali swoich odbiorców w tworzenie materiałów z oznaczeniem marki.

O sile TikToka i jego znaczeniu w budowaniu portfolio produktowego świadczy także powstanie nowej marki kosmetyków w ramach OnlyBio – Stars from the Stars (@starsfromthestars) – przeznaczonej i promowanej wyłącznie na TikToku. Jest ona owocem pracy ponad 100 twórców związanych z platformą. Firma wychodzi w komunikacji daleko poza samą promocję produktów, edukując także swoją społeczność. Z czasem stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce i zrewolucjonizowała sposób komunikacji z konsumentem. Aktualnie grupa obejmująca obie powyższe marki jest czołowym reklamodawcą wertykalu beauty na TikToku.

Czytaj też: Susan Wojcicki po dziewięciu latach przestaje być szefową YouTube

Z kolei Bartosz Ostałowski (@bartosz_ostalowski) to jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który samochód prowadzi stopą. Pomimo fizycznych ograniczeń, zdobył wyścigową licencję FIA i rywalizuje na równych zasadach z pełnosprawnymi kierowcami. Dzięki obecności na TikToku dotarł nie tylko do wielotysięcznej grupy fanów motosportu, ale też zbudował społeczność kibicującą mu także w jego pozasportowych zmaganiach. W swoich filmach inspiruje, pokazuje kulisy świata motoryzacji i udowadnia, że niemożliwe nie istnieje. Ucieleśnia i promuje ideę równości, różnorodności i inkluzywności. Pozytywny content video nie umknął uwadze reklamodawców, którzy chętnie proponują mu działania wizerunkowe i promocyjne. Do tej pory współpracował m.in. z Inter Cars, Q Service Castrol, Sachs, Castrol EDGE czy Hella. Na TikToku promuje także swoje produkty sygnowane jego życiowym mottem – Never Give Up.

Wraz z rozwojem swojej społeczności TikTok skupia się także na tworzeniu regulacji odpowiadających na wyzwania związane z dynamicznym wzrostem liczby użytkowników. Na początku lutego firma opublikowała pierwszy raport bazowy zgodnie z ulepszonym Kodeksem postępowania w zakresie dezinformacji (link). Dostarcza on ponad 2,5 tys. danych punktowych na temat egzekwowania polityki TikToka w 30 krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Podsumowanie za ostatni kwartał 2022 roku wskazuje m.in., że mniej niż 1 na 10 tys. wyświetleń dotyczyło treści zidentyfikowanych i usuniętych za naruszenie zasad dotyczących przekazywania szkodliwych informacji.

Czytaj też: Netto wybrała w przetargu Mastermind Media

Dodatkowo władze platformy rozbudowują zespół, aby zapewnić zgodność jej działania z ustawą o usługach cyfrowych (Digital Service Act – DSA), która nakłada na wielkich graczy internetowych wymóg przejrzystości. Już teraz TikTok przygotowuje kwartalne raporty dotyczące egzekwowania wytycznych społeczności, w których przedstawia informacje na temat charakteru treści i kont usuniętych z powodu złamania regulaminu.

Kolejnym krokiem w stronę zwiększenia przejrzystości działań jest otwarcie w marcu siedziby Europejskiego Centrum Przejrzystości i Odpowiedzialności w Dublinie. To miejsce, w którym eksperci będą udzielać informacji na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących na TikToku.

Czytaj też: Piłkarze Lecha Poznań w meczu z FK Bodo Glimt nie mogą reklamować STS. CukierAsy w zamian

(MAC, 20.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.