Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Co najmniej trzy spółki są zainteresowane kupnem tytułów od Motor-Presse Polska

Syndyk: "Upadłość Motor Presse Polska moim zdaniem nie jest wynikiem nieprawidłowych praktyk w tej spółce"

– Co najmniej dwie-trzy liczące się spółki na rynku medialnym zainteresowane są kupnem tytułów od wydawnictwa Motor Presse Polska – mówi "Presserwisowi" Łukasz Welcer, radca prawny, syndyk odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania upadłościowego wydawnictwa. Syndyk zwolnił już wszystkich pracowników wydawnictwa.

Sąd Rejonowy we Wrocławiu upadłość spółki ogłosił 13 grudnia ub.r. W styczniu wydawnictwo Motor-Presse Polska poinformowało o zakończeniu wydawania tytułów: "Women’s Health", "Men’s Health", "Runner’s World", "Auto Motor i Sport" oraz "Motocykl". Pierwsze trzy magazyny wydawane były na licencji amerykańskiego wydawnictwo Hearst, zaś dwa ostatnie przez Motor Presse Stuttgart. Bez zmian działają natomiast strony internetowe i media społecznościowe poszczególnych tytułów.

Czytaj też: Spotkanie w "Wyborczej" na temat wydzielenia spółek nie uspokoiło dziennikarzy

O kolejnym etapie postępowania upadłościowego opowiada Łukasz Welcer.

– Mam już oszacowaną cenę minimalną za całe portfolio spółki, czyli "Women’s Health", "Men’s Health", "Runner’s World", "Auto Motor i Sport", "Motocykl" i MojeAuto.pl, przy czym to ostatnie jest tytułem własnym Motor-Presse Polska – tłumaczy Welcer. Ten serwis internetowy w 2013 roku Motor Presse Polska odkupiło od Allegro.

W związku z tym, że większość magazynów wydawanych do tej pory przez Motor Presse Polska to tytuły licencyjne, syndyk musiał najpierw porozumieć się z licencjodawcami z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. To one dały zielone światło do prowadzenia negocjacji ws. sprzedaży praw do wydań. Welcer podkreśla, że oba wydawnictwa są zainteresowane utrzymaniem swoich tytułów w Polsce.

Osobą odpowiedzialną za negocjacje z potencjalnymi kontrahentami jest Rafał Stańczak, który jako firma zewnętrzna pełnił w Motor-Presse Polska funkcję business development and marketing director.

Czytaj też: Szef KRRiT od początku kadencji nie spotkał się z rynkiem. "Nie ma żadnego dialogu"

– Oprócz niego zatrudniam osoby odpowiedzialne za dozowanie treści i utrzymanie standardu witryn tytułów należących do portfolio Motor-Presse Polska. Przez miesiąc po ogłoszeniu upadłości spółki zatrudniałem również dziennikarzy, którzy tworzyli treści, dzięki czemu mamy zapas artykułów do serwisów internetowych – zaznacza Welcer.

Jak dodaje syndyk, wszyscy pracownicy Motor-Presse Polska zostali już zwolnieni.

– Spółka za listopad ub.r. zapłaciła zatrudnionym wynagrodzenie pełne, za grudzień oraz styczeń zapłaciłem już ja, korzystając ze środków masy upadłości. W związku ze zwolnieniami grupowymi będę wnioskował do Funduszu Gwarantowanych Świadczeń o środki na odszkodowanie za skrócony okres wypowiedzenia.

Czytaj też: Była dziennikarka PAP Anna Kisicka nieprawomocnie wygrała w sądzie ze swoją dawną redakcją

Motor-Presse Polska na polskim rynku obecne jest od 1994 roku. Od początku 2017 prezesem wydawnictwa jest Maciej Mizuro, który wykupił 100 proc. udziałów. Jak wynika z naszych ustaleń, wydawnictwo uczestniczyło już wcześniej w postępowaniu restrukturyzacyjnym, które zakończyło się 23 listopada 2018 roku.

W 2021 roku wydawnictwo uzyskało 11,9 mln zł przychodów (wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z 2020 rokiem), ale strata też wzrosła o 58,3 proc., do 1,6 mln zł.

Łukasz Welcer: – Upadłość Motor Presse Polska moim zdaniem nie jest wynikiem nieprawidłowych praktyk w tej spółce. To raczej niedopasowanie do zmieniającej się rzeczywistości. 

Czytaj też: Michał Marszał, który prowadzi konta "NIE", wiosną wróci do happeningu przeciwko władzy

(MZD, 11.02.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.