"Fakt" największym dziennikiem ogólnopolskim w roku 2022. Wszystkie gazety segmentu sprzedały zaledwie 385 tys. egz.
Średnia sprzedaż "Faktu" wynosiła 138 160 egz. (fot. Pexels.com)
W 2022 roku dzienniki ogólnopolskie sprzedały średnio 384 882 egz., z czego 334 783 egz. to były wydania drukowane, a 50 100 egz. stanowiły e-wydania.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w 2022 roku liderem sprzedaży był "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż dziennika wynosiła 138 160 egz.
Czytaj też: Duże zmiany w "Nie". Odchodzi Przemysław Ćwikliński, wieloletni zastępca Jerzego Urbana
Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedawał średnio 80 433 egz. Z kolei na trzecim miejscu uplasowała się "Gazeta Wyborcza" (Agora), rozchodząca się w 48 133 egz.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 34 057 egz., a "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) – 31 135 egz.
Dalej były:
- "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 20 604 egz.,
- "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 15 629 egz.,
- "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 137 egz.
- i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 3 594 egz.
Czytaj też: Adam Bodnar zakończył współpracę z radiem Tok FM
Najwięcej e-wydań – 16 297 egz. – sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". Poziom 10 tys. przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 205 egz. i "Puls Biznesu" – 10 041 egz.
Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: sprzedaż wydania drukowanego i sprzedaż e-wydania. Od 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem, dlatego danych nie można porównać z analogicznym okresem rok wcześniej.
Czytaj też: Kolejne podejście narodowców do własnej telewizji. Wniosek do KRRiT
(KOZ, 07.02.2023)