Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zatrudniający 5 tys osób. norweski koncern Schibsted też tnie koszty, ale nie planuje zwolnień grupowych

Siedziba redakcji koncernu Schibsted w Sztokholmie (fot. materiały prasowe Schibsted)

Norweski koncern prasowy Schibsted, posiadający czołowe tytuły w Norwegii i Szwecji, ogłosił wprowadzenie do końca 2024 roku planu oszczędnościowego wartości 500 mln koron (ok. 46 mln euro). Według zapowiedzi wydawcy w obu krajach ma obyć się bez zwolnień grupowych, ale niektóre stanowiska mogą zostać zlikwidowane.

Jak podano w komunikacie, powodem decyzji jest wzrost kosztów związanych z segmentem prasy. "Rosnące ceny papieru i energii elektrycznej sprawiły, że wydawanie gazet w dużym stopniu przestało się opłacać, wpłynęło to negatywnie na rentowność całej grupy" – wskazano.

Czytaj też: Jacek Karnowski z "Sieci" nie przeprosił dziennikarzy TVN. "Poczekamy i na apelację, i na przeprosiny"

"Nie planujemy większych redukcji zatrudnienia, co zawsze jest ostatecznością. Niektóre nasze działy muszą jednak lepiej ustalać priorytety i identyfikować obszary, w których mogą pracować wydajniej. Redukcja liczby pracowników nie jest celem samym w sobie" – podkreśliła dyrektor wydawnicza Schibsted News Media.

Według raportu giełdowego oszczędności mają doprowadzić do przywrócenia marży operacyjnej EBITDA do 10-12 proc. w 2024 roku.

W Norwegii część dzienników regionalnych ograniczy liczbę wydań, zmniejszony ma zostać fundusz na wierszówki dla współpracowników.

Czytaj też: Rada Programowa TVP nie zajęła się ujawnieniem danych ofiar pedofila w TVP Info

Informacja o planie oszczędnościowym została przekazana przez wydawcę na wspólnym zebraniu online dla wszystkich redakcji w obu krajach.

Koncern Schibsted News Media zatrudnia ok. 5 tys. osób. W Norwegii wydaje m.in. dzienniki "VG", "Aftenposten", "Stavanger Aftenblad" oraz "Bergens Tidende", a w Szwecji "Aftonbladet" oraz "Svenska Dagbladet". Wszystkie tytuły systematycznie zwiększają liczbę płatnych prenumerat cyfrowych. Schibsted ma łącznie 1,5 mln prenumeratorów cyfrowych w obu krajach, a przychody z tego tytułu wzrosły w trzecim kwartale 2022 roku o 21 proc. Jednocześnie koncern rozwija inną działalność w internecie, posiadając serwisy z ogłoszeniami, pośredniczące w kredytach lub porównywarki cenowe.

Czytaj też: Państwowe media dostaną z budżetu 2,7 mld zł. Sejm odrzucił wczoraj poprawki Senatu

(DAN, 27.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.