Temat: internet

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 27, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix zdominował oglądanie seriali w 2022 roku

Wszystkie sezony "Stranger Things" dały Netflixowi w minionym roku 52 mld minut oglądania (fot. Wikimedia Commons) Aakansha Trivedi

Napędzana m.in. przez najchętniej oglądaną serię "Stranger Things", platforma Netflixa nie miała sobie równych wśród najchętniej oglądanych pozycji w 2022 roku. W gronie serwisów streamingowych w piętnastce najlepszych programów aż 11 pochodziło z tego źródła.

Według Nielsen Streaming Content Ratings, zajmujący pierwsze miejsce "Stranger Things" oglądano w sumie przez 52 mld minut.

Czytaj też: "The Last of Us" serialem z największym przyrostem widowni w historii HBO i HBO Max pomiędzy drugim a pierwszym odcinkiem

Kolejne miejsca także zajął Netflix, który nabył serial telewizyjny "NCIS" i miał 38,1 mld minut. Potem była kolejna przejęta seria, "Cocomelon", z wynikiem 37,8 mln, a następnie oryginalny "Ozark" – 31,3 mln.

Te całoroczne oceny (od 27 grudnia 2021 r. do 25 grudnia 2022) obejmują programy Netflixa, Amazon Prime Video, Disney+, Apple TV+ i Hulu. HBO Max zostało uwzględnione w wynikach transmisji strumieniowych Nielsena od 30 maja, a Peacock od 26 września.

Disney+ miał trzy pozycje w pierwszej piętnastce – jego oryginalny film "Nasze magiczne Encanto", przejęty od innego producenta serial "Bluey" i "Simpsonów".

Czytaj też: "365 dni" z dwiema kolejnymi nominacjami do Złotych Malin dla Netflixa

Patrząc tylko na oryginalne programy, stworzone przez dany serwis, Netflix radził sobie jeszcze lepiej – 13 z 15 najlepszych i wszystkie w czołowej dziesiątce. "The Boys" Amazon Prime Video zajął 11. miejsce (10,6 mld minut), a "Władca pierścieni. Pierścienie władzy" był na 15. miejscu (9,4 miliarda minut).

Netflix miał również 10 z 15 najchętniej oglądanych serii programów przejętych, czyli nie przez siebie wyprodukowanych. Jedyną kategorią, której Netflix nie wygrał, były pojedyncze filmy.

Pod tym względem najlepszy był Disney+, mając 10 z 15, w tym dwa czołowe – "Nasze magiczne Encanto" (27,4 mld minut) i "To nie wypanda" (11,4 mld minut).

Czytaj też: DAZN straci miliony z powodu bojkotu prowadzonego przez kibiców Juventusu Turyn

(MAC, 27.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.