Nielsen Media z dobrą oceną za badanie oglądalności telewizji w domu – potrzeba tylko kilku poprawek
Audyt oglądalności w domu został zlecony przez MOC TV, czyli zrzeszenie nadawców telewizyjnych (fot. Pixabay.com)
Międzynarodowa firma audytorska CESP (Centre d'Etude des Supports de Publicité) pozytywnie oceniła badanie oglądalności telewizji w domu, przeprowadzane przez Nielsen Media. Wskazano jednak kilka obszarów wymagających poprawy.
CESP docenił sposób doboru próby w ramach badania założycielskiego, rozszerzenie panelu w celu m.in. poprawy dokładności wyników (od stycznia 2022 roku panel telemetryczny zwiększono z 3,05 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych), czy też aktywne zarządzanie panelem i dokładność wykorzystywanych mierników.
Czytaj też: Mundial hitem w TV w 2022 roku. "Rolnik szuka żony" na czele programów rozrywkowych
Zalecono mocniejsze zaangażowanie Nielsen Media w kontrolę nad procesem realizacji badania (wykorzystywanego do ważenia wyników panelu telemetrycznego) dotyczącego osób mieszkających w gospodarstwach zbiorowych. Firma audytorska zwróciła też uwagę na konieczność usunięcia z panelu kilku gospodarstw domowych, które – jak to określono – wydają się być zrekrutowane kilka lat temu nie w pełni zgodnie z procedurami Nielsen Media.
Audyt oglądalności w domu został zlecony przez MOC TV (zrzeszenie nadawców telewizyjnych, są to np. Telewizja Polsat, Telewizja Polska i TVN Warner Bros. Discovery).
W grudniu ogłoszono wyniki fuzji danych telewizji oglądanej w domu zgromadzonych przez Nielsen Media i danych poza domem przez Gemius. Mechanizm fuzji oceniono pozytywnie, ale obu firmom zalecono pracę nad poprawą wybranych obszarów w ramach badań. Z kolei we wrześniu ukazały się wyniki audytu dotyczącego pomiaru oglądalności poza domem prowadzonego przez firmę Gemius. Wtedy audytor też pozytywnie ocenił badany pomiar, ale wskazał obszary do poprawy niektórych aspektów metodologicznych.
Czytaj też: Czy Edward Miszczak wzmocni konkurencyjność Polsatu?
Za przeprowadzanie wszystkich audytów odpowiadał CESP.
(MNIE, 17.01.2023)