Canal+ i Ekstraklasa planują promocję piłki poprzez młodych influencerów
Ekstraklasa stara się dotrzeć z materiałami meczowymi do nowej grupy kibiców (screen: YouTube/Ekstraklasa)
Canal+ razem z Ekstraklasą SA zaplanował nowe działania promocyjne wokół piłki nożnej w Polsce, które mają trafić do młodych odbiorców korzystających z platform TikTok, YouTube oraz Instagram.
Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy, podkreśla, że spółka stara się wypracować model promocyjny, który pozwoli dotrzeć z materiałami meczowymi do nowej grupy kibiców.
Czytaj też: Kryzysometr: 9 na 10 piarowców musi radzić sobie z mikrokryzysami w sektorze publicznym
– W przetargu (dotyczącym praw do transmisji meczów polskiej ekstraklasy – przyp. red.) znalazł się szereg nowych uprawnień dla Canal+ dotyczących pokazywania skrótów online zarówno w trakcie meczu, jak i w kilku wybranych oknach czasowych po jego zakończeniu – stwierdza Animucki i podkreśla, że mowa tu o formatach, które są niezwykle popularne, co widać po statystykach wyświetleń w mediach społecznościowych.
Formaty te mają zostać uruchomione z początkiem następnego sezonu. Będą to m.in. niekodowane skróty meczów czy też powtórki bramek, które będą udostępniane w mediach społecznościowych nadawcy.
Czytaj też: Krzysztof Miruć znowu w reklamach Leroy Merlin
Część z nich będzie publikowana jeszcze w trakcie trwania spotkania – dzięki temu fani będą mogli zobaczyć strzeloną bramkę na TikToku czy Twitterze jeszcze przed końcem rozgrywanego meczu. W podobny sposób działają kanały Viaplay, które bardzo szybko publikują bramki z najciekawszych spotkań na swoich kanałach social.
Spółka zapowiedziała również współpracę z influencerami w zakresie pokazywania skrótów meczowych. Nie informuje jednak, w jaki dokładnie sposób ta współpraca miałyby wyglądać, ani którzy influencerzy będą współpracowali z Ekstraklasą.
Czytaj też: Katastrofa ekologiczna na Odrze, Ordo Iuris i Tomasz Lis to największe kryzysy wizerunkowe 2022 roku
(KAP, 30.12.2022)