Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 12, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W RASP od nowego roku obowiązkowe dni pracy stacjonarnej. Część redaktorów tęskni za tradycyjną pracą

RAS Polska wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej przez dwa dni w tygodniu, by nowi dziennikarze oswoili się z atmosferą firmy (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Pilotażowy program pracy zdalnej w piątki rozpoczyna Warner Bros. Discovery. Ringer Axel Springer Polska od nowego roku wprowadza z kolei zasadę pracy stacjonarnej przez dwa dni w tygodniu. Część wydawców działających w Polsce chce jednak, by pracownicy na stałe wrócili do biur i redakcji.

Program pracy zdalnej w piątki Warner Bros. Discovery doprowadzi do maksymalnego zredukowania energii w budynkach, w efekcie ograniczy zużycie energii elektrycznej, więc nasz ślad węglowy – tak koncern reklamuje swój projekt.

Chrabota: "Program zdalnych piątków nie ma praktycznych wartości"

Jednak większość wydawców chce, by zapełniać opustoszałe w pandemii biura i redakcje. – W czasie pandemii ponad 90 proc. naszych zespołów pracowało całkowicie zdalnie – informuje "Presserwis" Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierowniczka komunikacji zewnętrznej RAS Polska. – Następnie, po okresie lockdownu, zespoły same wypracowały swój sposób pracy – część zdecydowała się na obecność w biurze, część pracowała całkowicie zdalnie – dodaje.

Czytaj też: Polska Press wręczyła nagrody – głównie ministrom rządu PiS

W jej ocenie ten sposób świetnie się sprawdzał. – Jednak od czasu pandemii dołączyło do nas wiele nowych osób. Część pracowników nie miała okazji doświadczyć w pełni naszej kultury i atmosfery. Dlatego, aby odbudować relacje, zdecydowaliśmy, że zmieniamy zasady pracy hybrydowej i od nowego roku wracamy do pracy w biurze przez dwa dni w tygodniu – zapowiada Agnieszka Skrzypek-Makowska.

W ocenie Bogusława Chraboty, redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej", reklamowany przez Warner Bros. Discovery program zdalnych piątków jest podbudowany ideologicznie, ale nie ma praktycznych wartości. – System pracy powinien być dostosowany do konkretnych potrzeb redakcji i pracujących w niej osób – mówi Bogusław Chrabota. – W "Rzeczpospolitej" dajemy swobodny wybór: redakcja jest dla każdego otwarta, ale niektórzy pracują tylko zdalnie – dodaje.

Jak informuje naczelny, kolegia redakcyjne od poniedziałku do czwartku są prowadzone w systemie hybrydowym, a piątkowe i niedzielne online. – Spotkałem się z opiniami, że kolegia i zebrania prowadzone zdalnie lub hybrydowo są mniej efektywne od stacjonarnych. Być może tak jest w redakcjach, w których pracuje proporcjonalnie duża grupa młodych dziennikarzy i redaktorów. Zespół redakcyjny "Rzeczpospolitej" nie ulegał zasadniczym zmianom od 10 lat. Udało się nam wypracować wysoką kulturę pracy. Wszystko dzieje się punktualnie. W przeciwieństwie do innych redakcji, przy zamykaniu numerów nie przeżywamy bolesnych napięć i gorących dyskusji. Wprowadzenie sztywnych zasad polegających na sztywnym wyznaczeniu dni pracy stacjonarnej, czy przeciwnie – zdalnej – uważam za całkowicie bezsensowne – podkreśla.

Smutny widok pustej redakcji

Agora, tak jak zdecydowana większość wydawców, pracuje w systemie hybrydowym. Rzeczniczka koncernu Agata Staniszewska w rozmowie z "Presserwisem" przypomina, że decyzje dotyczące konkretnych pracowników podejmują indywidualnie ich szefowie.

Czytaj też: TVN partnerem telewizyjnym 31. finału WOŚP. Nadawca gra z orkiestrą po raz siódmy

– Niektórzy preferują pracę w redakcji, ale są w zdecydowanej mniejszości – mówi Bartosz Wieliński, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej". – Formuła pracy zdalnej jest korzystna dla tych, którzy umieją pracować w domu. Możliwość zdalnego uczestnictwa w kolegiach porannych o 8.30 i popołudniowych i 15.30 oznacza wygodę, oszczędza czas. Tu nie wyobrażam sobie powrotu do formuły stacjonarnej – dodaje.

Z tego jednak nie wynika, że w tytułach Agory utrzyma się model hybrydowy z przewagą pracy zdalnej. – Nie ma nic smutniejszego niż widok pustej redakcji. Niektóre formy pracy zdalnej są dla wszystkich korzystne i nie będziemy z nich rezygnować. Jednak większość wie, że spotkania i bezpośrednie rozmowy kończą się często konkluzjami i kreatywnymi pomysłami. A spotkania zdalne są w tym zakresie mniej efektywne – ocenia Bartosz Wieliński.

W jego ocenie praca w newsroomie oznacza też szybszy przepływ informacji w zespołach z proporcjonalnie dużą liczbą dziennikarzy i redaktorów z krótkim stażem. – Dlatego rekomendujemy powrót do pracy stacjonarnej. To miękka rekomendacja, a nie nakaz czy wprowadzenie sztywnej zasady. Ideałem byłoby osiągnięcie poziomu dwóch, trzech dni pracy stacjonarnej w tygodniu – uważa wicenaczelny "Wyborczej".

Czytaj też: Elon Musk chce powiększyć do 4 tys. liczbę znaków we wpisach na Twitterze

(JF, 12.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.