Prezes UOKiK ostrzega przed kradzieżą danych w nowej kampanii
Spoty skupiają się na wybranych sytuacjach, w których może dojść do wyłudzenia danych i kradzieży pieniędzy z rachunku bankowego (screen: YouTube/Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK))
Pod hasłem "Stracisz dane, stracisz pieniądze!" ruszyła ogólnopolska kampania społeczna prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasza Chróstnego, w którym konsumenci są ostrzegani przed próbami wyłudzania danych i kradzieży pieniędzy.
Dwa 30-sekundowe spoty kampanii można zobaczyć m.in. w TVP i usłyszeć w Polskim Radiu. Skupiają się na wybranych sytuacjach, w których może dojść do wyłudzenia danych i kradzieży pieniędzy z rachunku bankowego. Spoty są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne.
Czytaj też: Ponad połowa firm gotowa na erę post-cookies
Tomasz Chróstny w informacji prasowej dotyczącej działań reklamowych zaprasza media, instytucje oraz organizacje społeczne do włączenia się w kampanię. Wszystkie pliki, spoty i grafiki, które można wykorzystać, znajdują się na stronie Uokik.gov.pl. Autorem kampanii jest sam urząd, który przygotował ją bez wsparcia zewnętrznej agencji.
(KAP, 06.12.2022)