Życie po Orlenie. "Zawsze Pomorze" świętuje urodziny. "Kto za nami stoi? Nikt"
"Zawsze Pomorze" stworzyli dziennikarze, którzy odeszli z "Dziennika Bałtyckiego" po jego przejęciu przez Orlen (fot: Zawsze Pomorze/Karol Makurat/mat. pras.)
Tygodnik "Zawsze Pomorze" świętuje pierwszy rok działalności. 1 grudnia ruszył portal a 3. ukazał się pierwszy numer drukowanej gazety. Tytuł tworzą dziennikarze, którzy odeszli z przejętego przez Orlen "Dziennika Bałtyckiego".
Tygodnik "Zawsze Pomorze" został stworzony przez dziennikarzy, którzy odeszli z "Dziennika Bałtyckiego" po jego przejęciu przez Orlen. Najpierw stworzyli portal, a potem wydanie papierowe. Autorem layoutu i kolejnych okładek tygodnika jest Krzysztof Ignatowicz, nagradzany za swoje prace w konkursach Grand Front.
"Jesteśmy przekonani, że nie od polityków, ale właśnie od Was – od Czytelników zależy, czy nasz tytuł przetrwa, czy nie. To Wy kupując wydanie drukowane, czytając teksty w portalu, komentując, zachęcając innych i wspierając nas finansowo, dajecie nam siłę do działania" - napisał w artykule wstępnym pierwszego po roku wydania tygodnika jego redaktor naczelny, Mariusz Szmidka.
I dodał: "W tym bardzo trudnym dla nas roku budowania pozycji "Zawsze Pomorze" – w Waszym imieniu - wiele razy wskazywaliśmy na błędy sprawujących władzę. Robiliśmy to, bo kontrolowanie władzy, obok informowania, edukowania i integrowania różnych pomorskich środowisk jest podstawową misją mediów. "Zawsze Pomorze" tworzą dziennikarze, którzy tym projektem wyrażają swoją niezgodę na wejście polityki do mediów i przejęcie przez Spółkę Skarbu Państwa – PKN Orlen - największych regionalnych gazet w Polsce. Uważamy, że wolne i niezależne media są fundamentem demokracji".
"Wielu propagandystów partyjnych co rusz pytało nas, kto za nami stoi, bo przecież nie jest możliwe, byśmy sami byli w stanie od zera stworzyć taki projekt. Odpowiadam: Jest możliwe i my to zrobilismy" - napisał Mariusz Szmidka, redaktor naczelny "Zawsze Pomorze"
Według Szmidki portal zawszepomorze.pl ma dziś 90 tys. użytkowników, a facebookowy profil tygodnika - 10 tys. fanów. Jesienią tego roku tygodnik zawarł umowę na wymianę tekstów z "O!polską", tygodnikiem, który powstał w Opolu bazując na dziennikarzach i redaktorach, którzy odeszli z "Nowej Trybuny Opolskiej" po jej przejęciu przez Orlen.
(PAR, 02.12.2022)