Udziałowcy BlaskOnline. Jastrzębowski, Olechowski, Rachoń, Cenckiewicz  |  "NIE" ma wirtualnego Urbana  |  Goniec.pl uruchamia format  |  Socjolożka w radzie fundacji wydającej OKO.press  |  Kontrowersyjny przetarg Liptona  |  Dyrektorka biura reklamy Grupy NaTemat  |  Widownia programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Kanał TVC na razie bez lokalnych informacji  |  Wiosenna ramówka naziemnego ViDoc TV  |  Fokus TV z premierami serialu  |  TVP 1 szybciej zakończy emisję programu  |  Nowa audycja w Polskim Radiu 24  |  Story House Egmont odnowił licencję  |  Havas PR pracuje  |  Publicon i OOO będą promować  |  Otomoto  |  Komisja Europejska może nałożyć na X kilkaset milionów euro kary  |  CNN planuje platformę streamingową o zasięgu globalnym  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udziałowcy BlaskOnline. Jastrzębowski, Olechowski, Rachoń, Cenckiewicz  |  "NIE" ma wirtualnego Urbana  |  Goniec.pl uruchamia format  |  Socjolożka w radzie fundacji wydającej OKO.press  |  Kontrowersyjny przetarg Liptona  |  Dyrektorka biura reklamy Grupy NaTemat  |  Widownia programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Kanał TVC na razie bez lokalnych informacji  |  Wiosenna ramówka naziemnego ViDoc TV  |  Fokus TV z premierami serialu  |  TVP 1 szybciej zakończy emisję programu  |  Nowa audycja w Polskim Radiu 24  |  Story House Egmont odnowił licencję  |  Havas PR pracuje  |  Publicon i OOO będą promować  |  Otomoto  |  Komisja Europejska może nałożyć na X kilkaset milionów euro kary  |  CNN planuje platformę streamingową o zasięgu globalnym  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udziałowcy BlaskOnline. Jastrzębowski, Olechowski, Rachoń, Cenckiewicz  |  "NIE" ma wirtualnego Urbana  |  Goniec.pl uruchamia format  |  Socjolożka w radzie fundacji wydającej OKO.press  |  Kontrowersyjny przetarg Liptona  |  Dyrektorka biura reklamy Grupy NaTemat  |  Widownia programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Kanał TVC na razie bez lokalnych informacji  |  Wiosenna ramówka naziemnego ViDoc TV  |  Fokus TV z premierami serialu  |  TVP 1 szybciej zakończy emisję programu  |  Nowa audycja w Polskim Radiu 24  |  Story House Egmont odnowił licencję  |  Havas PR pracuje  |  Publicon i OOO będą promować  |  Otomoto  |  Komisja Europejska może nałożyć na X kilkaset milionów euro kary  |  CNN planuje platformę streamingową o zasięgu globalnym  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twitter stracił jedną trzecią największych reklamodawców

Kłopoty Twittera mają zasięg globalny (fot. Pixabay.com)

"The Washington Post" opublikował artykuł, w którym wskazuje, że w ciągu dwóch ostatnich tygodni niemal jedna trzecia ze 100 największych marek nie reklamowała się na Twitterze. 14 z 50 największych.

Dziennik oparł się na analizie firmy Pathamtics zajmującej się trendami w marketingu cyfrowym. Reklamy takich marek, jak Jeep czy Mars Candy przestały pojawiać się w serwisie 7 listopada, czyli dziesięć dni po przejęciu firmy przez Elona Muska. "The Washington Post" wymienia też m.in. takie marki, jak potentat w branży farmaceutycznej Merc, producent płatków śniadaniowych Kellog, browar Samuel Adams Boston Beer czy firma technologiczna Verizon. Według Pathmatics wcześniej nazwy tych firm pojawiały się na Twitterze – w ciągu tygodnia kilkadziesiąt milionów razy.

Czytaj też: Odchodzi szef Twittera we Francji. Exodus z platformy społecznościowej

Podczas gdy Musk stara się obniżyć koszty i znaleźć alternatywne źródła przychodów, Twitter nadal jest w dużym stopniu uzależniony od reklam. W ubiegłym roku prawie 90 proc. przychodów firmy w wysokości 5 mld dol. pochodziło z tego źródła.

Niektóre koncerny już wcześniej przestały zamieszczać reklamy w serwisie, reagując na problemy z bezpieczeństwem danych. Po przejęciu Twittera przez Muska, zwolnieniu znacznej liczby pracowników, powrocie na platformę wielu kontrowersyjnych kont, problemach z moderacją treści i ogólnym chaosem odpływ reklamodawców się zwielokrotnił.

Czytaj też: Apple rozważa kupno Manchesteru United za 5,8 mld funtów

(MAC, 25.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.