Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski ignoruje ultimatum  |  WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

OKO.press dziś zmieniło logotyp, identyfikację graficzną i układ na stronie głównej

"Wpisujemy się w dominujący trend, w którym logo mediów idą w stronę eksponowania nazwy" – mówi Piotr Pacewicz, redaktor naczelny OKO.press (fot. materiały prasowe)

Portal OKO.press dziś zmienił logotyp, identyfikację wizualną, szatę graficzną i układ treści na stronie głównej. – Wpisujemy się w dominujący trend, w którym logo mediów idą w stronę eksponowania nazwy – mówi Piotr Pacewicz, redaktor naczelny OKO.press.

Strona ruszyła w poniedziałek późnym popołudniem. Portal przygotowywał zmiany już od dawna. – Sygnet, czyli znak graficzny, dominował nad nazwą, która była właściwie niewidoczna – wyjaśnia „Presserwisowi” Piotr Pacewicz.

Press

(fot. materiały prasowe)

– W związku z tym treści opatrzone naszym logo nie były postrzegane jako treści OKO.press. Zdarza się coraz częściej, że nasze filmy wideo są wykorzystywane przez stacje telewizyjne, a sondaże cytowane w różnych miejscach. Ludzie je oglądali, nie wiedząc, że to OKO.press.

Nowa identyfikacja wizualna

Hanna Szukalska, dziennikarka i graficzka OKO.press, szefowa działu multimedia do lipca 2022 roku, teraz pracująca w portalu i w innej instytucji, tłumaczy: – Poprzednia identyfikacja wizualna nie oddawała tego, czym jest OKO.press. Mieliśmy takie sygnały, ale czułam to także osobiście. Odbieram OKO.press jako medium odważne, przywiązane do demokratycznych wartości, merytoryczne, bezpośrednie, a czasem nawet bezczelne w krytyce polityków. Nowa identyfikacja wizualna lepiej oddaje tego ducha.

Czytaj też: Komisja antymobbingowa ws. naczelnej "Wysokich Obcasów" kończy pracę. Klich-Siewiorek odchodzi

Autorem nowego logo jest Edgar Bąk, projektant graficzny i współwłaściciel Edgar Bąk Studio: – W przypadku OKO.press mamy wierną grupę czytelników, którzy na pewno przyzwyczajeni są do dotychczasowego znaku, dlatego zachowaliśmy jego geometryczne elementy, ale ułożyliśmy je inaczej, nadając im więcej sensu oraz umożliwiając wygodną i czytelną reprodukcję – opowiada "Presserwisowi" Edgar Bąk. – Wpisujemy się w dominujący trend, w którym logo mediów idą w stronę eksponowania nazwy – dodaje Piotr Pacewicz.

Press

Nowy wygląd strony (screen: www.oko.press)

Piotr Pacewicz, redaktor naczelny portalu, nie ma wątpliwości, że zmiany wyjdą OKO.press na dobre: – Zmieniając logo, chcieliśmy wysłać sygnał: "Halo, nie jesteśmy już tylko obywatelskim watchdogiem, ale całkiem sporym i zróżnicowanym medium o wyraźnym profilu ideowym i redakcyjnym".

"Mieliśmy ambicję, żeby zrobić coś wyjątkowego"

Nową architekturę strony zbudował od podstaw zespół IT portalu. – Nie mieliśmy furmanki pieniędzy, żeby zamówić taką usługę na zewnątrz, ale mimo to mieliśmy ambicję, żeby zrobić coś wyjątkowego – kontynuuje Pacewicz.

Czytaj też: Tygodnik "NIE" po śmierci Jerzego Urbana zwiększył sprzedaż

Edgar Bąk podkreśla, że samo wymyślenie nowego logo nie nastręczyło mu trudności. To inny proces był niełatwy: – Trudne okazało się skoordynowanie całego dużego systemu stron internetowych, wykresów, promocji w mediach społecznościowych, systemu typograficznego. I zsynchronizowania tego z podcastami – opowiada "Presserwisowi” projektant.

OKO.press to portal wydawany przez Fundację Ośrodek Kontroli Obywatelskiej od 2016 roku, utrzymujący się dzięki dobrowolnym wpłatom czytelniczek i czytelników. Pracę zespołu wspiera co miesiąc łącznie ponad 10 tys. osób (8,5 tys. osób wspiera organizację cyklicznymi, comiesięcznymi wpłatami). Fundacja prowadzi też coroczną zbiórkę środków z 1% podatku – w 2022 roku 10 tys. podatników przekazało portalowi ponad 1,5 mln zł.

Czytaj też: Wszystko poszło nie tak. Nikt nie wie, jak zakończyć aferę wokół Tomasza Lisa

Anna Kilian

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.