Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 14, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tygodnik "NIE" po śmierci Jerzego Urbana zwiększył sprzedaż

Nazwisko Jerzego Urbana pozostanie w stopce tygodnika "NIE" (screen: Nie)

Sprzedaż numeru tygodnika "NIE", który ukazał się po śmierci Jerzego Urbana, była większa o 10 proc. w porównaniu ze średnią sprzedażą odnotowaną wcześniej. – Jeżeli sprzedaż nagle dramatycznie nie spadnie, to utrzymamy się na rynku – mówi Przemysław Ćwikliński, wicenaczelny pisma.

Kolejny numer, przygotowany z okazji pogrzebu Jerzego Urbana, przyniósł wzrost sprzedaży o 30 proc. – Na razie dane są optymistyczne – podkreśla Ćwikliński w rozmowie z "Presserwisem".

Urban pośmiertnie redaktorem naczelnym "NIE"

Jerzy Urban pozostanie pośmiertnie redaktorem naczelnym tygodnika "NIE". Jego zastępca Przemysław Ćwikliński twierdzi, że to zgodne z prawem prasowym, choć nawet na świecie nie stosuje się takich rozwiązań.

Czytaj też: Nie żyje Jerzy Urban. Dziennikarze: "Siewca nienawiści", "komunista", "dobre pióro"

Nazwisko Jerzego Urbana pozostanie w stopce tygodnika "NIE". To decyzja Małgorzaty Daniszewskiej, właścicielki wydawnictwa Urma – wdowy po Jerzym Urbanie. Według jego zastępcy prosili też o to czytelnicy.

– Początkowo mieliśmy dość poważne wątpliwości natury prawnej – przyznaje Przemysław Ćwikliński. – Skonsultowaliśmy się z prawnikiem, specjalistą z zakresu prawa prasowego. Okazuje się, że jeżeli gazeta ma zastępców redaktora naczelnego, a ma nas dwóch (drugim jest Tomasz Kuchanny; trzeci – Andrzej Rozenek – przebywa na bezpłatnym urlopie – przyp. red.), wszystko jest zgodne z prawem. 

"Ktoś musi być pierwszy"

Przemysław Ćwikliński mówi, że nie spotkał się do tej pory z podobną sytuacją. – Ale ktoś musi być pierwszy – dodaje.

Czytaj też: To dzięki niemu Urban zyskał drugie życie w internecie. Rozmowa z Michałem Marszałem

Tygodnik "NIE" ukazuje się od 1990 roku. Kiedy 3 października 2022 roku zmarł jego założyciel, wydawca i naczelny – Jerzy Urban – zespół obawiał się, czy pismo przetrwa.

W całym 2021 roku "NIE" sprzedawało według danych wydawcy średnio 21 tys. egz. na wydanie. Urma, spółka wydająca tygodnik w 2021 roku, zanotowała 3,88 mln zł przychodów netto i stratę netto w wysokości 619,23 tys. zł.

Czytaj też: Wszystko poszło nie tak. Nikt nie wie, jak zakończyć aferę wokół Tomasza Lisa

(PAR, 14.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.