Tygodnik "NIE" po śmierci Jerzego Urbana zwiększył sprzedaż
Nazwisko Jerzego Urbana pozostanie w stopce tygodnika "NIE" (screen: Nie)
Sprzedaż numeru tygodnika "NIE", który ukazał się po śmierci Jerzego Urbana, była większa o 10 proc. w porównaniu ze średnią sprzedażą odnotowaną wcześniej. – Jeżeli sprzedaż nagle dramatycznie nie spadnie, to utrzymamy się na rynku – mówi Przemysław Ćwikliński, wicenaczelny pisma.
Kolejny numer, przygotowany z okazji pogrzebu Jerzego Urbana, przyniósł wzrost sprzedaży o 30 proc. – Na razie dane są optymistyczne – podkreśla Ćwikliński w rozmowie z "Presserwisem".
Urban pośmiertnie redaktorem naczelnym "NIE"
Jerzy Urban pozostanie pośmiertnie redaktorem naczelnym tygodnika "NIE". Jego zastępca Przemysław Ćwikliński twierdzi, że to zgodne z prawem prasowym, choć nawet na świecie nie stosuje się takich rozwiązań.
Czytaj też: Nie żyje Jerzy Urban. Dziennikarze: "Siewca nienawiści", "komunista", "dobre pióro"
Nazwisko Jerzego Urbana pozostanie w stopce tygodnika "NIE". To decyzja Małgorzaty Daniszewskiej, właścicielki wydawnictwa Urma – wdowy po Jerzym Urbanie. Według jego zastępcy prosili też o to czytelnicy.
– Początkowo mieliśmy dość poważne wątpliwości natury prawnej – przyznaje Przemysław Ćwikliński. – Skonsultowaliśmy się z prawnikiem, specjalistą z zakresu prawa prasowego. Okazuje się, że jeżeli gazeta ma zastępców redaktora naczelnego, a ma nas dwóch (drugim jest Tomasz Kuchanny; trzeci – Andrzej Rozenek – przebywa na bezpłatnym urlopie – przyp. red.), wszystko jest zgodne z prawem.
"Ktoś musi być pierwszy"
Przemysław Ćwikliński mówi, że nie spotkał się do tej pory z podobną sytuacją. – Ale ktoś musi być pierwszy – dodaje.
Czytaj też: To dzięki niemu Urban zyskał drugie życie w internecie. Rozmowa z Michałem Marszałem
Tygodnik "NIE" ukazuje się od 1990 roku. Kiedy 3 października 2022 roku zmarł jego założyciel, wydawca i naczelny – Jerzy Urban – zespół obawiał się, czy pismo przetrwa.
W całym 2021 roku "NIE" sprzedawało według danych wydawcy średnio 21 tys. egz. na wydanie. Urma, spółka wydająca tygodnik w 2021 roku, zanotowała 3,88 mln zł przychodów netto i stratę netto w wysokości 619,23 tys. zł.
Czytaj też: Wszystko poszło nie tak. Nikt nie wie, jak zakończyć aferę wokół Tomasza Lisa
(PAR, 14.11.2022)