Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 10, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W TVP nie pojawi się nowa kampania Yes ze ślubem dwóch kobiet

W reklamie widzimy m.in. parę kobiet, którym ślubu udziela katolicki ksiądz (screen: YouTube/BizuteriaYES)

Tegoroczna kampania "Jestem Kobietą" biżuterii Yes nie będzie emitowana w kanałach należących do Telewizji Polskiej – dowiedział się "Presserwis". Rok temu TVP zdecydowała, że spot Yes "godzi we wrażliwość odbiorców" i go nie przyjęła do emisji. Tym razem to sama marka zdecydowała się nie reklamować w telewizji publicznej. W najnowszym spocie ksiądz udziela ślubu dwóm kobietom.

W rozmowie z "Presserwisem" Magdalena Łukasiuk, head of PR Mediahub, potwierdza, że w tym roku w media planie zabrakło TVP. – Przypomnijmy, że w ubiegłym roku stacja odmówiła emisji spotu marki. A my jesteśmy konsekwentni. Nadal głosimy wartości takie, jak różnorodność i niezależność kobiet, wbrew wszelkim stereotypom. Dobierając media, zależało nam, by były spójne z naszą ideą. To niezwykle ważne, by kampania wybrzmiała autentycznie – wyjaśnia.

TVP: "Troska o odczucia widzów"

W zeszłym roku TVP nie chciała publikować reklamy Yes w związku z obecnością w spocie pary nieheteronormatywnej. – TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii – przyp. red.). Z tym, że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej – o żadnej porze – mówił wtedy "Presserwisowi" Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM.

Czytaj też: W TVP Katowice działa komisja antymobbingowa. Przesłuchanych ma być 28 osób

Gdy opisaliśmy te sytuację (4 listopada 2021), TVP wydała oświadczenie: "Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki Yes z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do spółki skargach".

Tegoroczną decyzję marki branża rozumie, choć eksperci zauważają, że można było z góry założyć, że TVP i tak odmówiłaby emisji tego spotu.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich, zauważa: – Wiele marek decyduje się na rezygnację z jednej czy drugiej telewizji. I jest to nic innego, jak tylko element negocjacji. Zadaniem agencji mediowej jest wtedy przedstawienie klientowi wszelkich "za i przeciw", ale decyzja klienta jest kluczowa i wiążąca. Piętka dodaje: – YES w zeszłym roku perfekcyjnie wykorzystała w komunikacji swojej kampanii fakt, że TVP odmówiła emitowania spotu.

Ten zeszłoroczny spot zaledwie we wtorek 8 listopada został nagrodzony Grand Prix konkursu Effie.

Kampania Yes "z większą wrażliwością i czułością"

Wczoraj natomiast marka uruchomiła drugą odsłonę świątecznej kampanii "Jestem Kobietą" pod tytułem "Jestem Kobietą – Jestem przyszłością". Akcja spotu dzieje się w przyszłości. Bohaterka żyje w świecie "wolnym od stereotypowego postrzegania roli kobiet". W reklamie widzimy m.in. parę kobiet, którym ślubu udziela katolicki ksiądz, czy kobietę wracającą ciemną alejką z klubu, która nie musi się bać napaści.

Czytaj też: Telewizja Media Narodowe jednak nie będzie testowana w kablówkach, bo nie ma koncesji

Justyna Lach, dyrektorka marketingu marki YES, wyjaśnia, że kampania ma na celu kontynuację myśli podjętej rok temu, ale "z większą wrażliwością i czułością".

W ramach "Jestem Kobietą – Jestem przyszłością", powstały trzy wersje wideo: 90-, 60- i 30-sekundowe. Kampania realizowana jest w internecie, social mediach oraz na platformach VoD.

Spoty wyreżyserowała Marysia Makowska we współpracy z operatorem Igorem Połaniewiczem. Autorką zdjęć jest Gosia Turczyńska. Za kreację odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Produkcją zajmował się dom produkcyjny F25, postprodukcją – Xantus. Media zaplanował i zakupił MediaHub. Jako tło muzyczne spotu został wykorzystany utwór Adny pt. "Dreamer" .

W kampanii markę wspierać będą nowe ambasadorki: Maja Ostaszewska, Aleksandra Kwaśniewska i Julia Sobczyńska.

Czytaj też: Media przygotowują się do Marszu Niepodległości. Nie zawsze było bezpiecznie

(KAP, 10.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.