Telewizja Media Narodowe jednak nie będzie testowana w kablówkach, bo nie ma koncesji
W pierwszym roku koszt działalności kanału ma wynieść ok. 1 mln zł (screen: YouTube/Media Narodowe)
Telewizja Media Narodowe poinformowała, że nie będzie prowadziła otwartych testów w sieciach kablowych, a tylko w internecie. Wcześniej stacja zapowiadała testy w kablówkach, choć nie ma koncesji kablowej od KRRiT.
"Nadawca Mediów Narodowych oświadcza, że program specjalny od dnia 11.11.2022 publikowany będzie wyłącznie w sieciach teleinformatycznych, zgodnie z rozporządzeniami Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Równocześnie wykonamy test techniczny dosyłu do stacji czołowych operatorów przewodowych bez rozpowszechniania naszego sygnału. Media Narodowe oczekują obecnie na przyznanie stosownej koncesji przez KRRiT" – podało Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości".
"Mamy nadzieję na szybkie przyznanie koncesji"
Jednak jeszcze we wtorek Piotr Barełkowski, odpowiadający za dystrybucję i rozwój kanału, mówił "Presserwisowi": – Na razie będzie to emisja testowa na YouTube oraz u mniejszych operatorów kablowych. Ma ona służyć sprawdzeniu wszystkich spraw technicznych. W momencie otrzymania koncesji KRRiT od razu przygotujemy właściwą emisję w szerszym zasięgu, do którego obligują nas umowy.
Czytaj też: Media przygotowują się do Marszu Niepodległości. Nie zawsze było bezpiecznie
Teraz tłumaczy, że stacja od początku nie zamierzała nadawać testowo w kablówkach, a jego słowa z wypowiedzi dla mediów zostały źle zrozumiane. – To od początku miał być test techniczny, niedostępny dla widzów – opisuje Barełkowski. I dodaje: – Mamy nadzieję na szybkie przyznanie nam koncesji. Liczyliśmy, że dojdzie do tego na środowym posiedzeniu. Tak się jednak nie stało.
Jednak jak ustalił "Presserwis", wniosek stacji o koncesję został zarejestrowany dopiero w środę, więc nie było możliwe, żeby był rozpatrywany na tym posiedzeniu.
Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości" uzyskało już jednak wpis do tzw. "rejestru programów teleinformatycznych i rozprowadzanych". Wpis datowany jest na 9 listopada br. Dzięki temu stowarzyszenie będzie mogło rozpowszechniać sygnał kanału w internecie.
25 osób w zespole stacji
Telewizja Media Narodowe testowe nadawanie m.in. na YouTube rozpocznie w piątek 11 listopada o godz. 8 programem "Studio Niepodległości". Tego dnia większość ramówki wypełnią relacje z Marszu Niepodległości w Warszawie.
Czytaj też: W TVP Katowice działa komisja antymobbingowa. Przesłuchanych ma być 28 osób
Kanał dla operatorów jest bezpłatny. Będzie utrzymywać się głównie z wpłat od widzów i z reklam. Szefem redakcji został Tomasz Kalinowski, redaktor naczelny Medianarodowe.com. Zespół stacji liczy ok. 25 osób. W pierwszym roku koszt kanału ma wynieść ok. 1 mln zł. Stacja liczy, że po około dwóch latach osiągnie 0,2-0,3 proc. udziału w rynku w grupie 4+.
Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości" odpowiada za organizację w Warszawie Marszu Niepodległości, który odbywa się corocznie 11 listopada. Stowarzyszenie jest regularnie wspierane z państwowych dotacji.
Czytaj też: Edward Miszczak ma być gościem jubileuszowej gali Polsatu
(MNIE, 10.11.2022)