Dlaczego widzowie TVP nie zobaczą spotu marki Yes. TVP odpowiada
(screen YouTube.com/BizuteriaYES)
Telewizja Polska zajęła enigmatyczne stanowisko ws. spotu marki biżuterii Yes. Widzowie nie zobaczą tej reklamy.
Kampania pt. "Jestem kobietą" autorstwa agencji 180heartbeats + Jung v Matt mówi o różnorodności, odwadze i niezależności kobiet. Bohaterkami są silne i wyjątkowe kobiety: bizneswoman, mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi; Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat, a także Bogna Golec - modelka plus size.
Z kolei w spocie sponsorskim "Jestem kobietą, bo się nią czuję" wystąpiła Neo Mosa, osoba o płynnej płci, która będzie twarzą marki w marcu.
Jako pierwsi napisaliśmy, że TVP jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes, tłumacząc, że godzi to we wrażliwość jej odbiorców.
W czwartek TVP przesłała nam swoje stanowisko w tej sprawie.
"Telewizja Polska otrzymała zestaw spotów reklamowych marki Yes z prośbą o wstępną kolaudację. Zgodnie z powszechnie stosowaną praktyką na rynku, TVP przekazało swoją opinię. Sugestie te wynikały z troski o odczucia widzów, którzy wielokrotnie wyrażali swoje opinie na temat treści filmów reklamowych w kierowanych do spółki skargach. Kampania nie została przez markę Yes zlecona, przez co nie miała miejsca odmowa emisji spotów przez Telewizję Polską" - czytamy w odpowiedzi z biura prasowego telewizji publicznej.
"TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii - przyp. red.). Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej - o żadnej porze - opowiadał "Press" Marcin Gaworski, chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM.
(AMS, KOZ, 04.11.2021)