Dzienniki ogólnopolskie sprzedają prawie 390 tys. egzemplarzy. Już ponad 50 tys. to e-wydania
Najwyższą sprzedaż miał "Fakt", ale najwięcej e-wydań sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna" (fot. Markus Spiske/Pexels.com)
Po trzech kwartałach 2022 roku dzienniki ogólnopolskie sprzedawały średnio 389 624 egz., z czego 339 418 egz. to były wydania drukowane, a 50 204 egz. – e-wydania. W samym trzecim kwartale dzienniki ogólnopolskie rozchodziły się w 372 175 egz.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że od stycznia do września 2022 roku liderem sprzedaży był "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż dziennika wynosiła 141 181 egz.
Czytaj też: Zwolnienia w Burdzie: długoletni pracownicy mają otrzymać dodatkowe świadczenia
Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedawał średnio 81 839 egz. Na trzecim miejscu znajdowała się "Gazeta Wyborcza" (Agora), rozchodząca się w 48 524 egz.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 34 009 egz., a "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) – 31 263 egz.
Dalej były:
- "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 20 541 egz.,
- "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 15 529 egz.,
- "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 135 egz.
- i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 3603 egz.
Najwięcej e-wydań – 16 472 egz. – sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". W czołówce były również "Rzeczpospolita" (14 114 egz.) i "Puls Biznesu" (10 041). Zarówno "PB", jak i "Parkiet" miały wyższą sprzedaż e-wydań niż wydań drukowanych.
Czytaj też: Dlaczego Wojciech Mucha odszedł z Polska Press? W firmie czekają na kolejne decyzje nowego prezesa
W samym trzecim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wynosiła:
- "Faktu" 132 274 egz.,
- "Super Expressu" – 76 044 egz.,
- "Gazety Wyborczej" – 45 757 egz.,
- "Rzeczpospolitej" – 34 093 egz.,
- "Dziennika Gazety Prawnej" – 29 779 egz.,
- "Gazety Podatkowej" – 21 046 egz.,
- "Przeglądu Sportowego" – 16 293 egz.,
- "Pulsu Biznesu" – 13 267 egz.,
- "Parkietu" – 3622 egz.
Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: sprzedaż wydania drukowanego i sprzedaż e-wydania. Od 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem, dlatego danych nie można porównać z analogicznym okresem rok wcześniej.
Czytaj też: Jeszcze tylko dzisiaj można zgłaszać typy do Młodzieżowego Słowa Roku
(KOZ, 08.11.2022)