Zwolnienia w Burdzie: długoletni pracownicy mają otrzymać dodatkowe świadczenia
W portfolio Burda Media Polska pozostaną tylko magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva!" i "National Geographic"
W związku ze zwolnieniami grupowymi w wydawnictwie Burda Media Polska długoletni pracownicy mają otrzymać propozycje dodatkowych benefitów i świadczeń. Trwają rozmowy w tej sprawie z przedstawicielami zatrudnionych.
Odpowiadająca za komunikację zewnętrzną w koncernie Nina Żwirko nie podała założeń dotyczących planowanych świadczeń. Zaznaczyła jednak, że wszystkie osoby objęte redukcjami będą mogły skorzystać z „usług wspierających proces poszukiwania pracy”.
Czytaj też: Dlaczego Wojciech Mucha odszedł z Polska Press? W firmie czekają na kolejne decyzje nowego prezesa
W koncernie Burda Media Polska nie ma związków zawodowych, za negocjacje z zarządem odpowiada rada pracowników. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi, ilu członków ma to gremium.
Przypomnijmy, że w ramach poszukiwania oszczędności zarząd Burdy Media Polska 28 października ogłosił decyzję o zamknięciu papierowego wydania dwutygodnika "Party", miesięczników "Claudia", "Dobre Rady" "Burda Style" i "Sielskie Życie" oraz pozostałych tytułów z segmentów: poradniki, ogród, kulinaria, crafting i true stories. Ich ostatnie wydania ukażą się w grudniu. Jak informuje nas Nina Żwirko, redaktorzy naczelni pracują właśnie ze swoimi zespołami nad ostatnim numerem, który ukaże się w druku.
W portfolio Burda Media Polska pozostaną tylko magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva!" i "National Geographic".
Czytaj też: Piotr Kraśko wrócił do "Faktów" relacją z Teksasu
Nieoficjalnie wiadomo, że zwolnienia mogą objąć kilkadziesiąt osób z ok. 400.
Jak wynika z naszych rozmów, pracownicy likwidowanych tytułów nie wiedzą, na jakim etapie są negocjacje z zarządem. O przepływ informacji jest szczególnie trudno, jeśli dana redakcja nie ma swojego reprezentanta w radzie pracowników.
Nasi rozmówcy podkreślili, że nie jest dla nich jasne, czy część osób pracujących przy wydaniach papierowych ma szansę na zachowanie posady i oddelegowanie do serwisów online. Wśród tytułów objętych redukcją znalazły się m.in. magazyny „Przyślij Przepis”, „Mój Piękny Ogród”, czy „Moje Gotowanie” – magazyny te mają również odsłonę internetową.
Czytaj też: Telewizja Polska ogłosiła przetarg na dane telemetryczne na 2023 rok
Prezes Burda Media Polska Maciej Klepacki nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące strategii towarzyszącej zwolnieniom grupowym. Odesłał nas do działu PR.
Z danych dostępnych w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody Burda Media Polska spadły w 2020 roku z 163,67 mln zł do 130,76 mln zł. Strata netto spółki wyniosła 9,83 mln zł. Według badań PBC za pierwsze półrocze 2022 roku najlepiej sprzedawanym tytułem wydawnictwa były "Dobre Rady" (średnio 136 061 egz. na wydanie). Kolejne to: "Claudia" (średnio 64 748 egz.) i "Przyślij Przepis" (55 317 egz.). "Party" przekraczało 49 tys. egz., a "Viva!" – 38 tys. egz. "National Geographic" i "National Geographic Traveler" sprzedawały odpowiednio prawie 18 i prawie 16 tys. egz.
Czytaj też: Jeszcze tylko dzisiaj można zgłaszać typy do Młodzieżowego Słowa Roku
(MZD, 08.11.2022)